رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز(چهارشنبه 8 مرداد ماه) از کاهش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از کاهش چشمگیر آمار مبتلایان به بیماری کرونا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خبر داد.

به گزارش جماران، محمد دهقانی در خصوص وضعیت بیماری کرونا در خراسان جنوبی گفت: خوشبختانه طی چند روز اخیر با مشارکت و همراهی مردم با استفاده صحیح از ماسک و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی، شاهد کاهش مختصری در میزان بستری بیماران حاد تنفسی و کرونا مثبت در استان بودیم.

وی افزود: به طوری که خوشبختانه آمار بیماران حاد تنفسی بستری در بیمارستان از تعداد ۲۰۰ نفر در حال حاضر  به حدود ۱۸۰ نفر کاهش پیدا کرده و همچنین تعداد بیماران کرونا مثبت بستری در بیمارستان ها از میانگین ۹۰ نفر به تعداد تقریبا ۷۵ مورد رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ضمن تبریک اعیاد سعید قربان و غدیر، بیان کرد: از هم استانی‌ها تقاضا می‌شود با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و روش‌های جایگزین به جای روش‌های حضوری، از برگزاری مراسمات و تجمعات غیرضروری خودداری و همچنان از ماسک استفاده کنند.

وی با اشاره به سنت قربانی کردن در روز عید سعید قربان، افزود: علاوه بر ویروس کرونا بیماری‌های مشترکی بین انسان و حیوان مانند تب کریمه کنگو وجود دارد که با رعایت اصول بهداشتی و ذبح حیوان در محل‌های مناسب مانند کشتارگاه‌ها، می‌توان از شیوع آن جلوگیری کرد.

دهقانی از مردم خواست با استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و امتناع از سفر به شهر های قرمز مثل خراسان رضوی، به کاهش موارد ابتلا به بیماری کمک کنند.

وی در مورد آخرین وضعیت آماری مبتلایان به ڪرونا و بستری در بیمارستان‌های استان، بیان کرد: ۱۷۲ بیمار با علائم حاد تنفسی، ۷۱ نفر مبتلای قطعی به کرونا، ۲۱ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه و شش نفر بیمار بستری بدحال در بیمارستان‌های استان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته یک مورد جدید فوتی داشتیم و بدین ترتیب کل آمار فوتی کرونا در استان به ۹۸ مورد افزایش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.