حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در دیدار مسوول و کارکنان بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی افزود: اگر این فرهنگ در جامعه توسعه یابد دیگر وجود فقیر معنا ندارد و همه دنیا آباد می‌شود و ما منتظر چنین روزی با ظهور حضرت مهدی (عج) هستیم.
 
وی بیان کرد: البته اینها ارزش‌های میانی است وگرنه ارزش‌های والای فرهنگ بسیج سازندگی، قرب الی الله است که ارزش آن قابل محاسبه نیست.
 
وی گفت: یک خانواده نیازمند که هرگز تصور نمی‌کرده است دارای خانه شود اما با حرکت بسیجیان جهاد سازندگی، صاحب خانه و قلب او از این کار شاد می‌شود.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: خیلی‌‎ها ممکن است به صف نماز بیاستند و ارزشمند است اما خدمت به مردم و شاد کردن قلب محرومان را شاد کردن با ارزش‌تر است.
 
وی تاکید کرد: باید جوانان و نوجوانان را برای پیوستن به بسیج سازندگی تشویق کنید چرا که این سیستم برای انسان‌های سالمی است که به دنبال منافع شخصی نیستند و بالاترین انگیزه آنان مقام قرب الی الله است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: بسیج سازندگی مجموعه‌ای است که توسط رهبر معظم انقلاب ایجاد شده و حساب شده عمل می‌کند لذا هیچ کاری بالاتر از کار بسیج سازندگی و خدمت به نیازمندان نیست و آن را با هیچ چیزی معامله نکنید.

وی افزود: نوع کاری که در بسیج سازندگی انجام می‌شود یا مشابه آن در جاهای دیگر مسلما گزارش، اعداد و ارقام دارد اما اهمیت این نوع کار هرگز در قالب گزارش نمی‌گنجد زیرا بعد مهم این فعالیت‌ها فرهنگ است.

وی با اشاره به تفاوت این اقدامات با نوع مدیریت سایر کشورهای دنیا گفت: اگر تبلیغات صحیح انجام شود و کشوری دارای فرهنگ و اندیشه بسیجی سازندگی باشد، مدیریت آن بسیار متفاوت از سایر مدیریت‌های دنیا خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: ما قبل از هر مسوولیتی مسلمان و انسان هستیم؛ انسان در انسان شناسی صحیح موجودی نیست که تنها به خودش و نیازهایش بیندیشد بلکه حیا، عقل، وجدان و رحم دارد و همه اینها انگیزه است.

وی افزود: انسان در آخرالزمان از اصل خودش بازمانده اما راه علاج مشکلات جامعه بشری این است که به اصل خود برگردد و مشکل ما این است که انسانیت و اسلامیت خود را فراموش کرده‌ایم و باید به آن بازگردیم.
 
وی با بیان اینکه براساس آیات قرآن، ایمان و علم فضیلت بسیار دارد اما آن را باید در عمل صالحات جست و جو کنیم گفت: اگر روزی جامعه ما یا هر کشوری بخواهد کار تولیدی کند قبل از آن براساس منافع خود تنظیم می‌کند و اگر اصل منافع تنظیم شود بسیاری امور دیگر پایمال می‌شود بنابراین با انگیزه منافع شخصی اقداماتی که انجام می‌گیرد هرگز منجر به افزایش کیفیت تولید نمی‌شود، حتی اگر ظاهر خوبی داشته باشد.
 
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: کاری که بسیج سازندگی انجام می‌دهد بُعد فرهنگی دارد که باید آن را در انسانیت و اسلامیت جست و جو کرد و آمار و ارقام ارزش این کار را نمی‌تواند مشخص کند به همین جهت باید توجه داشت که این نوع کار نه یک بطن بلکه بطن‌ها دارد.
 
وی ادامه داد: اگر روزی جامعه بشری، شیطنت‌ها، حیله‌ها و جنگ‌های رقابتی را کنار بگذارد و تفکر بسیج سازندگی را داشته باشد، در صورتی که جمعیت کره زمین چند برابر هم شود باز تولیدات اضافه خواهد بود اما با تفکر سرمایه داری و لیبرال دموکراسی غرب و منافع شخصی، هیچ وقت دنیا اشباع نخواهد شد.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در تفکر انحرافی برای رسیدن به جهنم طمع باید کشورها ویران شود تا سرمایه بیشتری جمع آوری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.