به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمدصادق معتمدیان در نخستین نشست شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی در سال جاری، استفاده از ظرفیت خیرین برای تامین تجهیزات آموزشی مورد نیاز دانش آموزان در استفاده از فضای مجازی را پیشنهاد داد.

وی با اشاره به زیرساخت‌های موجود استان در توسعه شبکه‌های دیجیتال و مخابراتی اظهار داشت: آموزش و پرورش باید به گونه‌ای اقدام کند که هیچ دانش آموزی در هیچ نقطه‌ای از استان از آموزش عقب نماند.

معتمدیان با اشاره به مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا تصریح کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده، احتمال بازگشایی مدارس در شرایط فعلی منتفی است و تنها بخشی از امتحانات به ویژه در پایه دوازدهم به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

وی کمبود فضای لازم برای رعایت فاصله‌ اجتماعی، عدم امکان رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در کلاس‌های پرجمعیت و ازدحام مدارس را از علل اخذ این تصمیم عنوان کرد.

استاندار خراسان جنوبی همچنین از موفقیت استان در جذب اعتبارات توسعه فضاهای آموزشی در سال گذشته خبر داد و گفت: با پیگیری‌های جدی که سال گذشته در دستور کار استان قرار گرفت، در بحث جذب اعتبارات احداث فضاهای آموزشی، از استان‌های برتر در کشور بودیم.

وی تاکید کرد: سفر رییس سازمان برنامه و بودجه کشور هم اعتبارات خوبی برای این حوزه به همراه داشت و بخش عمده‌ای از اعتبارات وعده شده دکتر نوبخت تخصیص پیدا کرده و جذب کامل آن پیگیری مدیران استانی را می‌طلبد.

معتمدیان ضمن تبریک روز معلم به جامعه فرهنگیان فرهیخته استان که همواره در سنگر علم و دانش در تلاش و مجاهدت هستند خاطرنشان کرد: تامین نیروی انسانی مورد نیاز استان، نیازمند کار کارشناسی است.

وی افزود: پیگیری به منظور افزایش سهمیه استان در پذیرش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از راهکارهای جبران این کاستی است.

استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش به ظرفیت ایجاد شده در قانون بودجه و معافیت آموزش و پرورش از پرداخت هزینه پروانه ساختمانی در ساخت و سازها اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش می‌تواند با استفاده از این فرصت، بخش عمده‌ای از هزینه‌های ساخت و ساز مدارس و فضاهای آموزشی را کاهش دهد.

در ابتدای این جلسه که با حضور تمامی اعضا برگزار شد، بعد از بررسی کامل وضعیت پیگیری و نتیجه دهی مصوبات جلسه قبل، درخصوص تعطیلی مدارس، تامین فضای آموزشی مورد نیاز استان، ناکافی بودن نیروی انسانی مورد نیاز و سایر موارد گفت و گو شد.

علاوه بر این برنامه‌های پیش بینی شده برای بزرگداشت روز معلم که به صورت غیرحضوری و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود، تشریح شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.