علی عرب نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، مبلغ اجاره بهای ۲۲ مهدکودک را ۲۶۵ میلیون و ۱۵۰ هزار ریال اعلام کرد و افزود: این اقدامات به صورت خودجوش و در راستای کمک به همنوعان و تقویت آموزش و مراقبت کودکان انجام شده و مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه از میان ۱۵۲ مهد شهری ۹۲ درصد مکان‌ها استیجاری است گفت: ۱۳۱ مهد روستایی نیز که ۸۰ درصد آنها استیجاری هستند، تحت نظارت بهزیستی استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به هزینه سنگین مهدکودک‌ها به ویژه موضوع اجاره بهای ساختمان آنها، حقوق کارکنان، کاهش شدید درآمد این مراکز و خطر تعطیلی، پویشی توسط افراد خیر و انسان دوست به نام پویش همدلی در سطح کشور راه اندازی شده است.

وی افزود: هدف از این پویش کمک به بقای مهدکودک‌های خسارت دیده است و در این پویش مالکان نیکوکار مقداری از اجاره را می‌بخشند که از هفته گذشته تاکنون موج همدلی و نوع دوستی مالکان این مکان‌ها در استان رو به افزایش است.

عرب نژاد گفت: سازمان بهزیستی کشور و استان نیز ضمن حمایت از این پویش برای قدرشناسی از این اقدام خداپسندانه نشان "حامی کودک" را به این خیرین اهدا می‌کند و بعد از رفع بلای ویروس کرونا در مراسمی از همه این خیرین تقدیر خواهد شد.

وی اضافه کرد: فعالیت مهدکودک‌ها پس از تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا از سرگرفته خواهد شد و فعلا براساس بخشنامه صادر شده وضعیت پرداخت شهریه در روزهای کرونایی و تعطیلی مهدکودک‌ها به صورت توافقی بین والدین و مدیران مهد است.

استان خراسان جنوبی دارای ۱۸۳ مهد کودک تحت نظارت بهزیستی است که از پنجم اسفند ۹۸ تاکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.