امیر سرتیپ دوم محمود محمودی روز جمعه در مراسم رژه خدمت روز ارتش با عنوان «مدافعان وطن، یاوران سلامت» که با حضور استاندار خراسان جنوبی در مرکز آموزش ۰۴ امام رضا (ع) بیرجند برگزار شد افزود: براساس وظیفه دوم ما یعنی ارتش برای ملت که همانا کمک به مردم است، در مواقع بحران وارد عمل می‌شویم.

وی گفت: اقدامات زیادی را برای مقابله با کرونا انجام داده‌ایم چراکه ارتش جمهوری اسلامی برابر تدابیر خود بدون رعایت سلسه مراتب در هر ساعت از شبانه‌روز وارد عمل می‌شود و نیازی به کسب تکلیف نیست.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش در خراسان جنوبی اظهار داشت: امید است هیچ وقت بحران‌هایی مانند کرونا برای هیچ جا و هیچ کس ایجاد نشود تا بتوانیم خدمات سازندگی را انجام دهیم.

وی افزود: امروز نتیجه و خدمات ارتش را در سراسر کشور به نمایش می‌گذاریم و از امروز رژه خدمت آغاز شد که طی هفته آینده توسط لشکر ۲۰ ارتش، پادگان ۰۴ بیرجند و  با دو تیپ تربت حیدریه و نهبندان با اهدای بسته‌های بهداشتی، مشاوره رایگان، ضد عفونی معابر و ویزیت رایگان در مناطق محروم و مرزی استان خراسان جنوبی انجام خواهد شد.

امیر سرتیپ دوم محمودی تاکید کرد: تمامی دستورات و سلسه مراتب بر این بوده است که از تجمع و تداوم جمعیت در یک نقطه در شرایط کرونایی جلوگیری شود.

وی همچنین با اشاره به ۲۹ فروردین و نامگذاری روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان امام راحل بازسازی و احیا شد و قوت و روح تازه‌ای گرفت.

فرمانده ارشد نظامی آجا در استان خراسان جنوبی ادامه داد: از آنجا که دشمنان داخلی و خارجی به دنبال انحلال ارتش بودند امام راحل این هوشمندی و آینده‌نگری را داشتند که ۲۹ فروردین را روز ارتش جمهوری اسلامی نامگذاری کردند.

وی عنوان کرد: در شرایطی که عده‌ای قصد انحلال ارتش را داشتند ولی حضرت امام خمینی (ره) به خاطر بقا و حفاظت از انقلاب، این فرمان را در تاریخ ۲۸ فروردین سال ۵۸ اعلام کردند که فردا باید همه ارتش در سراسر کشور رژه بروند.

وی گفت: در این سه فرمان سه نکته وجود داشت، از جمله اینکه ۲۹ فروردین را امام خمینی روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی نامگذاری کردند، دوم اینکه تمام ملت ایران باید برای حفاظت از فرزندان خود، در رژه رزمندگان ارتش شرکت و از آن استقبال کنند.

امیر محمودی افزود: اینکه ارتش موظف است رعایت سلسله مراتب در انضباط خود را همچنان انجام دهد از دیگر فرمان‌های امام راحل است که این نکته بسیار بسیار معنادار و جای تحقیق، بررسی دارد.

وی یادآور شد: ارتش از همان موقع صدور فرمان امام خمینی مبنی بر رژه رزمندگان ارتش، کار خود را آغاز و در طول هشت سال دفاع مقدس، با نیروی‌های دریایی، هوایی و زمینی انقلاب حفظ و از آن پاسداری کرد.

وی گفت: همه نیروهای ارتش و نیروی زمینی قهرمان با ۱۲ لشکر همت کردند و کشوری که مورد تهاجم و حمله قرار گرفته و قرار بود در همان روزهای نخست حداکثر یک هفته بخش‌های کشور را به زمینه خاک عراق و رژیم بعثی ثبت کنند، در همان چند ماه اول پس گرفته شد و شکست قطعی صدام در سال اول جنگ رقم خورد.

مراسم رژه ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا با عنوان رژه خدمت و شعار «مدافعان وطن، یاوران سلامت» همزمان با سراسر کشور در بیرجند برگزار شد.

این مراسم روز جمعه با حضور استاندار، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان در محل مرکز آموزش ۰۴ امام رضا (ع) خوسف به صورت رژه خودروهای جنگ نوین( رفع آلودگی) و مردم‌یاری در حوزه سلامت برگزار شد.

همزمان با روز ارتش یگان‌های نظامی ارتش در خراسان جنوبی شامل پدافند هوایی منطقه شرق کشور، پایگاه هوایی شهید سرلشکر حسینی، مرکز آموزش ۰۴ امام رضا (ع)، تیپ ۲۵ متحرک و نجومی نهبندان و تیپ ۱۷۷ متحرک و نجومی تربت حیدریه مستقر در مرز شرقی استان و بیمارستان بوعلی با حضور در سطح شهرستان بیرجند و روستای هدف منطقه محروم نسبت به ضدعفونی معابر عمومی و اهدای بسته بهداشتی اقدام خواهند کرد.

نمونه‌هایی از تجهیزات رفع آلودگی، بیمارستان‌های سیار، خودروهای طراحی و بهینه شده همچنین خودروهای حامل کمک‌های مومنانه کارکنان ارتش برای مقابله با کرونا در این روژه به نمایش گذاشته شد.

فرمانده مرکز آموزش ۰۴ امام رضا (ع) بیرجند در حاشیه بازدید از کارگاه تولیدی ماسک این مرکز در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون هیچ مورد مثبتی از ویروس کرونا در مرکز آموزشی ۰۴ بیرجند نداشته‌ایم و تاکنون همه سربازان موارد بهداشتی را رعایت کرده‌اند.

سرهنگ مهدی جلالی نیک افزود: به خانواده سربازانی که قرار است در اردیبهشت ماه به مرکز آموزشی مراجعه کنند، اطمینان می‌دهیم که مرکز آموزش ۰۴ یکی از پاک ترین محل‌ها است و تاکنون هیچ مورد مشکوک از کرونا نداشته‌ایم.

وی درباره مرخصی سربازان وظیفه بیان کرد: مرخصی سربازان در پادگان‌ها تعطیل بردار نیست و با توجه به سلسله مراتب و مصوبات ابلاغی قرارگاه نزاجا انجام می‌شود.

فرمانده مرکز آموزش ۰۴ بیرجند افزود: روزانه ۸۰۰ عدد ماسک سه لایه در این پادگان تولید می‌شود و در اختیار سربازان قرار می‌گیرد.

همچنین در حاشیه این مراسم استاندار خراسان جنوبی و مسوولان استان از کارگاه دوخت ماسک مرکز آموزشی امام رضا (ع) بیرجند بازدید کردند.

سالن اجتماعات و معارف جنگ این مرکز آموزشی با عنوان شهدای مدافع وطن نیر امروز افتتاح شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.