به گزارش ایرنا، امام جمعه شهرستان پیشوا در این مراسم که روز پنجشنبه در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) برگزار شد اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، اساساً پیشوا مرکز شهادت است و امامزاده جعفر(ع، برادر بلافصل امام رضا(ع) که مرقد پاک و شریفیشان در این منطقه است، نخستین شهید این دیار است.
حجت الاسلام روح الله باقری افزود: از دوران حضور حضرت جعفر بن موسی(ع)، فرهنگ شهادت و رشادت در این دیار جریان یافته که نمونه آن را میتوان در قیام خونین کفن پوشان در ۱۵ خرداد سال ۴۲ مشاهده کرد که در آن مردم پیشوا در حمایت از امام راحل و مرجعیت شیعه کفن بر تن کرده، قیام کرده و در این مسیر جان خود را تقدیم اسلام کردند.
وی تصریح کرد: در طول دوران هشت سال دفاع مقدس مردم پیشوا با تقدیم بهترین فرزندان خود از جمله شهیدان جنیدی، صفایی، قمی، مهتدی، اردستانی و شهدای دیگر که گمنام هستند از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی حراست کردند.
باقری گفت: مردم پیشوا در جریان مبارزه با گروه های تروریستی داعشی و تکفیری نیز حضوری ارزشمند داشتند و در مسیر دفاع از اسلام و حریم اهل بیت عصمت و طهارت، ۳۰ شهید تقدیم اسلام کردند.
امام جمعه پیشوا تأکید کرد: امروز دیگر مسیر دفاع از ارزشهای اسلامی بی یار و یاور نیست، امروز دیگر زمان آن گذشته که مولای متقیان از تنهایی سر بر چاه کرده و در دل کند و یا امام حسین(ع) فریاد هَل مِن ناصر یَنصرنی سرداده و کسی اجابت نکند، امروز ملت ایران پشت سر رهبر و مولای خود حرکت می کنند تا این انقلاب را به انقلاب واقعی و حقیقی حضرت حجت متصل نمایند.
در پایان این مراسم از خانواده معظم شهدا تقدیر به عمل آمد.
پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/۷۲۵۴//۶۱۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.