به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبادی شامگاه یکشنبه در ویژه برنامه زنده شمیم به مناسب روز جوان با بیان اینکه در شرایط فعلی، جهادگران حافظ سلامت جامعه مجموعه پزشکان و پرستاران اند، گفت: این قشر متصدیان اصلی دفاعی مقدس هستند.

وی همچنین به نقش قابل تقدیر و تأثیرگذار بسیج و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مقابله با این بیماری گفت: که تقریباً در همه‌ی حوادث و در همه‌ی پیشامدها مصداق بارز حسون الرعیه هستند.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح همواره در مقابل تهاجم جنگ‌های نظامی، انواع تهدیدهایی که از جنبه سیاسی و اجتماعی علی رغم اینکه دشمن می‌گوید همه گزینه‌ها روی میز ماست اما این نیروها با ایمان پاسخگوی همه گزینه‌های دشمن بوده و هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین نقش را هم در عین حال خود مردم دارند و از جهت پذیرش و همکاری حرف اول را می‌زنند، تصریح کرد: ان‌شاءالله از این حوادث هم مردم و مسئولین در هر رده‌ای سرفراز بیرون خواهند آمد.

وی با بیان اینکه در این عالم ممکنات، خِیر محض و شَر محض نیست، گفت: این موجودات مثل سکه دو رو دارند در عین حالی که یک روی سکه ممکن است شَر باشد در عین حال آن روی دیگر سکه خِیر است.

وی اضافه کرد: این بستگی دارد به اینکه انسان‌ها با هوشیاری و علم و ایمان توفیق پیدا کنند و در هر زاویه‌ای از بُعد خیرش بهره برداری کنند.

آیت الله عبادی بیان داشت: آنچه که امروز در لسان رسانه‌ها با عنوان چالش و فرصت گفته می‌شود اگر از زاویه فرصتش استفاده شود بهره است.

وی با تاکید بر اینکه باید نسبت زاویه خِیر را شناسایی و بهره برداری کنیم، گفت: در همین بلای جهانی (کرونا) که امروز پیش آمده و مسلم زوایای ناگواری دارد؛ شایستگی خودمان را نشان دهیم و در هر بخش کارشناسی درست انجام دهیم خیر خواهد بود.

امام جمعه بیرجند اذعان کرد: باید توجه داشته باشیم اینها شَر محض نیستند و در آن‌ها خِیر خفته و باید آن‌ها را کشف و استخراج کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آنچه که از ناحیه ذات پروردگار می‌آید خِیر محض است، اظهار داشت: دنیا محل آزمایش است و باید دید که در این آزمایش آیا وظیفه خود را انجام داده‌ایم یا خیر؟

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه تمامی حوادث عالم از جمله بیماری‌ها، فقر، غنا و توانگری و شهرت و سمت و مقام هر کدام یک زاویه‌ی خِیر و شَر دارند، عنوان کرد: باید از همه اینها سکوی کمال بسازیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به قتل و غارت استکبار جهانی در دنیا و کشتار مظلومان عالم و از طرفی سکوت مرگبار مجامع جهانی اشاره کرد و افزود: در مقابل کرونا شرقی و غربی و اسماً و … کنار رفته و دنیا هماهنگ یک اقدام عقل پسند انجام داده است.

۸۰ سال کشتار مردم بیگاه دستاورد ویروس غربی

عبادی با بیان اینکه نامردی و نامردمی را در این دوره‌ی آخرالزمانی به وضوح می‌بینیم، گفت: مگر تلفات و ضایعات و مرگ و میر و کشتار مخصوص ویروس کرونا یا وبا و یا طاعون است؟

وی با بیان اینکه ویروس لیبرال دموکراسی غرب خطرناک‌تر از کرونا است، بیان کرد: لیبرال دموکراسی غرب از ۸۰ سال قبل تاکنون چه بلاهایی که سر مردم نیاورده است؟.

وی ادامه داد: با جنگ‌های بین‌المللی، دخالت و کودتا در بیش از ۵۰ کشور، جریان صدام و تا به امروز از یمن و سوریه و عراق و افغانستان و هندوستان و پاکستان و توطئه‌های عظیمی که در کشورهای مختلف از شرق دور تا شاخ آفریقا انجام داده‌اند میلیون‌ها انسان را به هر بهانه و اسمی کشته، آواره و خانه خراب کرده‌اند.

وی با اذعان به اینکه چرا بشر هماهنگی در مقابل ویروس تفکر لیبرال دموکراسی غرب نمی‌کند و از دور شاهد است که آنها به هر بهانه‌ای در مقابل بشر مظلوم هر توطئه‌ای را می‌کنند، گفت: طاعون، وبا و کرونا و بیماری‌های مسری دیگر به اندازه ویروس غربی به بشر ضایعات وارد نکرده است.

آفت‌های بزرگ انسانی را رها نکنیم

امام جمعه بیرجند عنوان کرد: امیدواریم که هرچه زودتر در مبارزه با ویروس کرونا جامعه بشری غالب شود و این مشکل را پشت سر بگذارد اما تعهد کند حالا که قرار است با آفت ها بجنگد آفت‌های بزرگ‌تر را رها نکند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه کرونا دین و فرهنگ، ناموس، آبرو و خانه مردم و زیر ساخت‌های کشورها را از بین نمی‌برد، گفت: اگر بناست دنیا در مقابل آفت‌های بشری حرفی بزند، در مورد آفت‌های انسانی هم حرف بزنند.

وی ادامه داد: بعضی از صاحب نظرها در رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که خود این ویروس را هم از روی اقراض شوم، لیبرال دموکراسی غرب به سرکردگی آمریکا پرورش داده است و از طریق خفاش و خوک به انسان منتقل کرده است.

وی با بیان اینکه این ویروس خودساخته، امروز گریبان خود غربی‌ها را هم گرفته است، اظهار کرد: بشر امروز باید مواضع خودش را روشن کند و برای نسل آینده یک زندگی شفاف انسانی ارائه دهد و جلوی انواع و اقسام تعدی‌ها و تجاوزها به هر اسم و نام و کیفیتی را بگیرد.

وی بیان داشت: قبل از انقلاب از ۱۹ تا ۲۰ میلیون جمعیت ایران حدود ۹ الی ۱۰ میلیون به خاطر همین مرض‌های وبا و گرسنگی هایی که ایجاد کردند، مُردند که این هم کار غربی‌ها بود.

وی بار دیگر بر مبارزه جدی همه مردم و مسئولان با ویروس کرونا و شکست آن تاکید کرد و گفت: امید است خداوند ظهور حضرت مهدی صاحب‌الزمان (عج) را نزدیک بفرماید و بشر را از شر ویروس‌های خطرناک آخرالزمانی و ویروس‌های دو پا نجات دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.