احمد رفیعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین طرح نذر قربانی با همراهی موسسات خیریه و لشکر ویژه شهدا در روز نیمه شعبان انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا امکان حضور در قبرستان‌ها و آرامستان‌ها نیست لذا توصیه می‌شود مردم به نیت سلامتی امام زمان(عج) آنچه که قصد دارند صدقه بدهند برای ایتام و نیازمندان اهدا کنند. 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه کمک‌های جمع‌آوری شده با سرعت توزیع می‌شود افزود: این کمک‌ها در قالب بسته‌های معیشت، سبدهای غذایی یا سبد بهداشتی بین نیازمندان و مددجویان زیر پوشش توزیع خواهد شد. 

وی روش‌های پرداخت الکترونیک را بهترین راه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در شرایط پیش آمده عنوان کرد و گفت: به همین منظور افراد برای حفظ سلامتی خود و دیگران می‌توانند با استفاده از تلفن همراه کد # ۳ * ۰۵۶*۸۸۷۷*  را شماره گیری کنند. 

رفیعی با بیان اینکه با شماره گیری ۰۹۶۸۸۷۷ نیز امکان پرداخت کمک‌های نقدی وجود دارد یادآور شد: اپلیکشن‌های ثنا، بام، بله و سکه هم قابلیت پرداخت کمک‌های مردمی برای نیازمندان را دارند که اپلیکشن ثنا مختص کمیته امداد است. 

وی افزود: شماره کارتی که مردم می‌توانند کمک های خود را به حساب وجوهات شرعی و امانی امداد واریز کنند نیز ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۵۸۸۹۰ است. 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: ۲۱ دفتر کمیته امداد در سطح استان با محوریت مراکز شهرها فعالیت می‌کنند و ۶۰ مرکز نیکوکاری محله محور نیز در مناطق مختلف جمع آوری کمک‌های مردمی را انجام می‌دهند. 

چراغ برات آیین دیرینه‌ای است که از سوی مردم استان خراسان جنوبی مرسوم بوده و همچنان نیز ادامه دارد. برای اجرای این آیین مردم شهرها و روستاهای استان خراسان جنوبی روز چهارده شعبان را در محل آرامستان ها گردهم آمده و با توزیع نذورات یاد و خاطره رفتگان خود را گرامی می‌دارند. اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا توصیه می‌شود که مردم از حضور در آرامستان‌ها و توزیع هر نوع نذری خودداری کنند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.