حسین دشتی روز شنبه در حاشیه اهدای این جهیزیه ها به نوعروسان تحت حمایت این نهاد که توسط خیرین مرکز نیکوکاری محسنین اردبیل اعطا شد، افزود: برای تهیه این تعداد جهیزیه ۱۸ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه جهیزیه‌های اهدایی به نوعروسان نیازمند ساکن در همان محله اعطا می‌شود، اظهارداشت: مراکز نیکوکاری نقش مهمی در تامین نیازهای ضروری نیازمندان با همکاری و همیاری اهالی محله دارند.

وی با اشاره به اینکه جهیزیه‌های اهدایی توسط مرکز نیکوکاری محسنین به نام شهدای محله و مدافع حرم اردبیل مزین شده، بیان کرد: هدف از این کار توجه به برکت خون شهدا در پایداری و تحکیم بنیان خانواده و ترویج فرهنگ ایثار در جامعه است.

وی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه خدمات حمایتی زیاد و گسترده‌ای به اقشار آسیب‌پذیر و نیازمندان واقعی ارائه می‌کنند، اضافه کرد: این مراکز علاوه بر شناسایی خیرین با جمع‌آوری کمک‌های نیکوکاران اقلام ضروری و مورد نیاز فقرا و تهیدستان را توسط هیات امنای مساجد و ریش‌سفیدان محله به دست خانوارهای بی‌بضاعت می‌رسانند.

دشتی با اشاره به اینکه شناسایی نیازمندان و مشکلات اساسی آنها در مراکز نیکوکاری آسان‌تر و دقیق‌تر صورت می‌گیرد، گفت: خیرین نیز علاوه بر شفاف‌سازی و آگاهی از محل هزینه‌کرد کمک‌های خود، به شکل ساده‌تری می‌توانند از اقشار آسیب‌پذیر حمایت کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه وجود مراکز نیکوکاری در مساجد و محله‌های استان اردبیل موجب ارتقای همبستگی اجتماعی شده، افزود: گسترش مراکز نیکوکاری باعث توانمندسازی محرومان و کاهش فقر و محرومیت در جامعه خواهد شد.

او با بیان اینکه افزایش کمک‌های مردمی به کمیته امداد نشاگر حسن اعتماد عمومی به این نهاد است، اظهارداشت: تمام کمک‌های مردمی در اسرع وقت و بر اساس سیستم نیازسنجی این نهاد در بین اقشار آسیب‌پذیر استان توزیع می‌شود.

وی اظهارامیدواری کرد با مشارکت گسترده خیرین و آحاد مختلف جامعه در طرح‌های حمایتی کمیته امداد استان اردبیل شاهد ریشه‌کنی فقر و محرومیت از جامعه باشیم.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: خیرین از طریق کد آنی‌ پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* می‌توانند به آسانی کمک‌های خود را به دست خانوارهای بی‌بضاعت استان برسانند.

۳۸ هزار و ۲۰۰ خانوار با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر در استان اردبیل تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.