به گزارش خبرنگار مهر، محمد صادق معتمدیان شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۸۴ درصد خانوارهای استان غربالگری شده‌اند و بیماریابی به درستی انجام شده است.

وی در خصوص بیمارانی که بیمه نیستند و به بیمارستان‌های استان مراجعه می‌کنند، گفت: این افراد به محض ورود به بیمارستان شناسایی و عملیات انجام بیمه برای آنها صورت می‌پذیرد.

وی همچنین از تعطیلی ۹۷ درصد مشاغل غیرضروری در استان اشاره کرد و گفت: تا کنون در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی ۵۲ واحد صنفی متخلف در استان پلمب شده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت مطلوب استان در پیشگیری و مبارزه با کرونا بیان کرد: نقش صدا و سیما و دستگاه‌های تبلیغی و اطلاع رسانی در استان برجسته بوده است و نسبت به همه استان‌ها هماهنگ‌تر عمل کرده‌ایم.

معتمدیان به همراهی مردم در روز طبیعت اشاره کرد و افزود: طب سنجی دیگر در ورودی‌های استان انجام نمی‌شود و تمرکز بیشتر بر غربالگری مردم خواهد شد.

وی تصریح کرد: امسال برای اولین بار بهار متفاوتی را داشته‌ایم و با شیوع کرونا مشکلات و محدودیت‌هایی برای مردم لحاظ شد.

وی با بیان اینکه برای مهار بیماری طرح‌های مختلفی اجرا شد، گفت: آخرین طرح فاصله گذاری اجتماعی بود که مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عدم حضور در مراکز تجمعی در پیشگیری از شیوع این ویروس همکاری کردند.

معتمدیان گفت: امروز در روز طبیعت نیز مردم استان بسیار مسئولانه برخورد کردند و از این رفتار مسئولانه مردم کمال تشکر و قدردانی را دارم.

وی اظهار امیدواری کرد: با استمرار طرح که تا ۲۰ فروردین ادامه دارد و در کنار زحمات فداکارانه پزشکان و پرستاران و کادر درمانی و همراهی و مشارکت مردمی شاهد سیر نزولی و شکست کرونا باشیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به حضور نیروهای نظارتی در ۲۴ نقطه کنترلی استان بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح از ورود ۶۶۷ خودرو به داخل استان ممانعت شده است.

معتمدیان با بیان اینکه بیش از ۶ هزار و ۱۱۲ خودرو در سه محور اصلی ورودی استان به کمربندی‌ها و عدم توقف در استان هدایت شدند، گفت: ۳۳۰ مورد ممانعت از خروج هم استانی‌ها شده است.

به گفته وی اعمال قانون ۲۵ خودرو و توقیف ۱۴ دستگاه خودرو که به تذکرات پلیس توجه نکرده‌اند را هم تا کنون داشته‌ایم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.