کامبیز مهدی‌زاده عصر دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان جنوبی و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس بیان کرد: سه مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته از مجموع ۴۳ آزمایشی که انجام دادیم، شناسایی شد.

وی افزود: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته یک هم‌استانی دیگر بر اثر کرونا فوت کرد و تعداد فوت شدگان بر اثر کرونا در خراسان جنوبی به ۲۷ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون از مجموع ۸۹۲ آزمایش که انجام شده، ۶۰۷ مورد منفی و تست کرونا ۲۸۵ نفر در کل استان مثبت بوده است.

وی ادامه داد: از مجموع ۲۸۵ مورد قطعی ابتلا به کرونا در استان تاکنون ۲۲۹ بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند و ۲۹ بیمار هنوز در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

مهدی‌زاده همچنین گفت: تا ساعت ۱۵ امروز ۱۹۳ هزار و ۴۸۱ خانوار غربالگری شدند که ۷۸.۶ درصد خانوارهای استان را شامل می‌شود.

وی اظهار داشت: ۶۵ هزار و ۱۶۷ نفر نیز با مراجعه به سامانه خوداظهاری salamat.gov.ir اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند که تا ظهر امروز ۸۲ درصد مواردی که مشکل داشتند توسط همکاران ما پیگیری و به مراکز درمانی هدایت شدند.

تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی دیروز (یکشنبه) با شناسایی ۱۶ مورد مثبت جدید، به ۲۸۲ نفر و فوت شدگان به ۲۶ نفر رسید.

تمامی ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی درگیر با کرونا هستند و براساس آخرین آمار تفکیکی، شهرستان‌های بیرجند، طبس، زیرکوه، قاینات و فردوس بیشترین میزان ابتلا را دارند.

براساس تصمیم وزارت بهداشت مبنی بر اعلام نکردن آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ به تفکیک استان‌ها از چند روز گذشته این آمار در خراسان جنوبی هم به تفکیک شهرستان اعلام نمی‌شود.

تاکنون ۶ شهرستان استان فوت بر اثر کرونا داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.