محمدرحیم شهریاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: داوطلبان جمعیت هلال احمر با همکاری سایر دستگاه‌ها علاوه بر شهرها اماکن روستایی را هم گندزدایی می‌کنند.

 وی ادامه داد: داوطلبان جمعیت هلال همچون بسیاری از حوادث غیرمترقبه در موضوع شیوع ویروس کرونا نیز اقدامات بسیار ارزشمند انجام می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان ‌جنوبی بیان‌کرد: اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر با توان عملیاتی در شهرهای حاجی آباد زیرکوه، روستای علی آباد سربیشه، روستای تقاب، سیوجان خوسف و باغستان سفلی فردوس معابر و خیابان‌ها را با همکاری دیگر دستگاه‌ها ضدعفونی می‌کنند.

شهریاری با اشاره به اینکه این داوطلبان در سطح شهر خوسف نیز عابر بانک‌ها را با همکاری شبکه بهداشت ضدعفونی می‌کنند، ادامه داد: جوانان هلال احمر همچنین اقدام به ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی در روستای قومنجان قاین و روستای نصرآباد و خور خوسف کردند.

وی یادآور شد: در این طرح ۶۰ داوطلب مشارکت داشته و تاکنون حدود ۲ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده در اختیار آنان قرار داده‌ شده است.

تعداد موارد مثبت کرونا در خراسان جنوبی با افزایش ۱۵ مورد مثبت جدید روز شنبه نهم فروردین به ۲۶۶ نفر و فوت شدگان بر اثر این بیماری به ۲۴ نفر رسید.

تمامی ۱۱ شهرستان استان مرزی خراسان جنوبی درگیر با کرونا هستند و براساس آخرین آمار تفکیکی، شهرستان‌های بیرجند، طبس، زیرکوه، قاینات و فردوس بیشترین میزان ابتلا را دارند.

براساس اعلام وزارت بهداشت تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در کشور تا دیروز (شنبه) به ۳۵ هزار و ۴۰۸ نفر رسید.

تاکنون ۲ هزار و ۵۱۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس در کشور فوت کرده‌اند و ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.