به گزارش خبرنگار مهر، محمد رحیم شهریاری ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اعلام هواشناسی مبنی بر شرایط نامساعد جوی، بیان کرد: ۱۹۶ نیروی هلال احمر در قالب ۴۹ تیم امدادی در ۲۳ پایگاه ثابت، پایگاه امداد هوایی، شعب هلال احمر و تیم‌های واکنش سریع و دو تیم آنست (سگ‌های زنده یاب) برای امدادرسانی به حوادث احتمالی در آماده باش کامل هستند.

وی با بیان اینکه ۲۲ تیم در شعب هلال احمر استان آماده امدادرسانی به حوادث احتمالی هستند، افزود: همچنین ۱۰۷ دستگاه خودروی امدادی و پشتیبان آماده بکارگیری است.

شهریاری اظهار کرد: با توجه به سیلابی شدن مسیل‌ها از شهروندان خواستاریم در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها قرار نگیرند و از سفرهای غیر ضرور بپرهیزند.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به کاهش دید افقی و لغزندگی سطح جاده از رانندگان خواستاریم ضمن همراه داشتن وسایل ایمنی و تجهیزات زمستانی، از داشتن زنجیر چرخ و سوخت کافی به خصوص در نقاط کوهستانی اطمینان حاصل کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه مرکز ۱۱۲ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی است، گفت: هم‌میهنان در صورت بروز حادثه ضمن حفظ خونسردی با این مرکز تماس گرفته و یا به نزدیکترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.