جمعه هشتم فروردین سال ۹۹ بیش از یک ماه از نخستین روزی که تست اولین بیمار کرونایی در خراسان جنوبی مثبت شد، می‌گذرد و شمار مبتلایان این بیماری در استان به ۲۳۹ نفر رسیده است.

اگرچه ۱۷۳ بیمار از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند اما هنوز ۴۴ بیمار کرونایی در بستر بیماری روی تخت‌های بیمارستان با این ویروس می‌جنگند. 

امروز خادم‌ یاران رضوی با حضور در بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند نسیم مهربانی امام رئوف را بر بالین بیماران کرونایی میهمان کردند. 

آنها با اطعام غذای متبرک و اعطای متبرکات رضوی، نور و برکت آستان پر از مهر آن حضرت را پیشکش رزمندگان خط مقدم دفاع از حریم سلامت کردند تا همه متنعم خوان پر از نور و برکت امام رضا(ع) شوند. 

بیماران کرونایی و کادر درمانی بیمارستان‌های خراسان جنوبی  امروز به لطف حضور خادمیاران دل را راهی آستان مقدس امام رضا (ع) کرده و برای دقایقی روح خود در این آستان پر مهر با معنویت صفا دادند.

مردمان خراسان جنوبی که از مجاوران حرم مطهر رضوی محسوب می‌شوند معمولا در چنین ایامی با شوق زیارت راهی سفر مشهد مقدس می‌شدند و سال جدید را در بارگاه ملکوتی این حضرت جشن می گرفتند اما امسال شرایط متفاوت شده و این فرصت معنوی نه تنها از مردمان دیار خورشید، بلکه از همه مشتاقان حرم امام رئوف سلب شده است. 

اما مهر رضوی همچنان در قلب‌های مردمان جاری است و هر جا که عطری از ثامن‌الحج (عج) به مشامشان برسد همانجا سر ارادت فرود آورده و  به صفای درونی می‌پردازند. 

 جمعی از خادمیاران حرم رضوی امروز با در دست گرفتن پرچم حرم مطهر سری به بیمارستان‌هایی زدند که کادر درمان مشغول مداوای بیماران کرونایی هستند.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری طرح نسیم مهر رضوی گفت: با مدیریت تولیت آستان قدس رضوی و بنیاد برکت امام رضا(ع) ۵۴۰ غذای متبرک رضوی در بیمارستان‌ ولی عصر(عج) و دیگر شهرستان‌های درگیر با بیماری کرونا توزیع شد.

محمدعلی ابراهیمی این اقدام را موجب دلگرمی و شادی بیماران مبتلا به کرونا و کادر درمانی عنوان کرد و افزود: ۳۰۰ پرس غذا در بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند و ۲۴۰ پرس غذا نیز در سایر بیمارستان‌ها توزیع شد.

وی بیان کرد: علاوه بر بیماران درگیر با کرونا ویروس، تمام کادر درمانی از جمله پزشکان، پرستاران، بهیاران، نیروهای خدماتی از غذای تبرکی حضرت رضا(ع) بهره‌مند شدند.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی همچنین از توزیع بسته‌های متبرک نمک، نبات، گلاب، دعای امین‌الله و حرز امام رضا(ع) بین کادر درمان و بیماران کرونا خبر داد و گفت: عکس از حرم امام رضا(ع) نیز تقدیم مدافعان سلامت و بیماران شد.

وی گفت: در این طرح تلاش کردیم از طریق ارتباط زنده با حرم مطهر رضوی حال و هوای معنوی به بیماران و کادر درمانی بیمارستان‌ها ببخشیم. 

تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی روز پنجشنبه هفتم فروردین با شناسایی ۱۴ مورد مثبت جدید، به ۲۳۹ نفر رسید.

این بیماری تاکنون ۲۲ فوتی در خراسان جنوبی داشته و تمامی ۱۱ شهرستان استان را درگیر کرده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت تاکنون ۲۹ هزار و ۴۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲ هزار و ۲۳۴ نفر بر اثر این بیماری فوت کرده‌اند.

ویروس کرونا که از چین شیوع یافت تاکنون به بیش از ۱۹۰ کشور جهان سرایت کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.