علیرضا نصرآبادی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در بارندگی‌های اخیر حدود ۱۱ میلیون متر مکعب روان آب وارد سازه‌های آبخیزداری استان شد.

وی با اشاره به وجود حدود ۲ هزار سازه آبخیزداری در استان اظهار داشت: بیشترین حجم ذخیره روان آب در بارندگی‌های اخیر به ظرفیت چهار میلیون متر مکعب در ۱۴۰ سازه مربوط به شهرستان بشرویه بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: در مجموع سال آبی جاری پنج میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری این شهرستان استحصال شده است.

وی عنوان کرد: شهرستان طبس با استحصال یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب و زیرکوه با یک میلیون متر مکعب نیز جزو شهرستان‌های دوم و سوم در حجم استحصال بارندگی‌های اخیر هستند.

نصرآبادی یادآور شد: در شهرستان طبس ۱۶۲ سازه و زیرکوه ۸۸ سازه آبخیزداری وجود دارد که تعداد زیادی از آنها به کمک اعتبارات صندوق توسعه به بهره‌برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: بارندگی‌های اخیر سبب شد ۷۵۰ هزار متر مکعب روان آب در ۳۳۱ سازه شهرستان بیرجند ذخیره شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی یادآور شد: در سه روز گذشته فردوس با ۱۸۴ سازه ۹۲۴ هزار متر مکعب، سرایان با ۲۳۰ سازه ۵۲۰ هزار متر مکعب، سربیشه با ۲۱۸ سازه ۱۵۰ هزار متر مکعب و درمیان با ۱۳۷ سازه ۲۵۰ هزار متر مکعب روان آب ذخیره شده است.

وی میزان استحصال روان آب در شهرستان‌های قاین، نهبندان و خوسف را نیز  به ترتیب ۸۰۰، ۲۵۰ و ۶۲۰ هزار متر مکعب اعلام کرد.

نصرآبادی ادامه داد: هم اکنون در قاین ۶۵ سازه،  ۳۸۰ سازه  و خوسف ۵۵ سازه در حال بهره‌برداری است.

سامانه بارشی هفته جاری از روز شنبه تا دیروز (سه‌شنبه) در خراسان جنوبی فعال بود که باعث جاری شدن روان آب و سیلاب و آبگرفتگی در برخی مناطق استان شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.