علیرضا نصرآبادی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم روز درختکاری که با حضور استاندار خراسان جنوبی در پارک جنگلی بیرجند برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: خراسان جنوبی یکی از پنج استان درگیر با پدیده گرد و غبار کشور است و امسال برای مقابله با بیابان‌زایی در استان اعتبار ویژه‌ای در نظر گرفته شد.

وی سطح در نظر گرفته شده برای اجرای طرح‌های مقابله با بیابان‌زایی در خراسان جنوبی را پنج هزار هکتار اعلام کرد که بیشترین سطح عملیات اجرایی در کشور است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه سه میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت استان تحت تاثیر فرسایش بادی قرار دارد این موضوع شرایط این استان را ویژه‌تر کرده است.

وی تصریح کرد: با اعتبار تخصیص یافته امید است شرایط استان در حوزه مقابله با بیابان‌زایی و همچنین افزایش سرانه فضای سبز تا سال آینده تغییرات چشمگیری داشته باشد.

نصرآبادی وسعت پوشش جنگلی استان را ۶۶۰ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: گونه‌های غالب این جنگل‌ها بنه و بادامشک است.

وی افزود: گونه‌های منحصر به فرد جنگلی مانند دیودال، زبان گنجشک وحشی و سنو جزو مهمترین پوشش‌های جنگلی این استان است.

وی با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای افزایش سرانه فضای سبز گفت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته علاوه بر هفته منابع طبیعی در حوزه اجرا اقدامات موثری مانند طرح مالچ پاشی انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار داشت: تخصیص ۴۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح مالچ پاشی، افزایش تعداد نهالستان‌های استان و رسیدن به تولید بیش از ۲ هزار اصله نهال را از مهمترین برنامه‌های اجرایی امسال دانست.

به مناسب هفته منابع طبیعی بیش از ۴۵۳ هزار اصله نهال بین شهروندان توزیع می‌شود.

علیرضا نصرآبادی افزد: شهروندان می‌توانند نهال مورد نیاز خود را با مراجعه به اداره‌های شهرستان و گرفتن حواله دریافت کنند.

۴۰۰ اصله نهال همزمان با ۱۵ اسفند روز درختکاری با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان استان در محل پارک جنگلی و پارک خطی نشاط بیرجند غرس شد.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان جنوبی با همکاری شهرداری بیرجند، تعداد ۲ هزار اصله نهال را به یاد ۲ هزار شهید استان به مرور غرس می‌کند. 

۱۵ تا ۲۱ اسفند هفته منابع طبیعی و آبخیزداری نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.