محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در حاشیه مراسم روز درختکاری در پارک جنگلی بیرجند افزود: مصوبات استانی به صورت مساوی در بخش‌های مختلف در حال اجرایی شدن است و منابع طبیعی نیز از اولویت‌های ما است و نظارت ویژه‌ای در این زمینه داریم.

وی گفت: اولویت ما توسعه فضای سبز در شهرها، کمربندهای سبز در حاشیه شهرها به ویژه جاده‌ها است که با تشکیل کمیته‌ای که در کشور تشکیل شده است این اقدام بزرگ در استان عملیاتی و اجرایی شود.

استاندار خراسان جنوبی ایجاد کمربند سبز در شهرها، توسعه فضای سبز شهری و کاشت درخت در حاشیه جاده‌ها را از اولویت‌های استان در سال جاری اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال ۹۸ برنامه‌های ویژه‌ای به منظور افزایش سرانه فضای سبز در استان آغاز شد.

وی بیان کرد: احداث و تکمیل ۲۹ پارک و تفرجگاه در ۱۱ شهرستان استان آغاز شده است و سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در سطح شهر بیرجند نیز توسعه فضای سبز پارک جنگلی با حمایت مالی استانداری و با همت شهرداری در حال انجام است.

وی گفت: در فضای ۴۰ هکتاری پارک جنگلی بیرجند، امکانات و زیرساخت‌های خوبی دیده شده است تا هم تنوع فضای سبز داشته باشد و هم زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی مناسبی برای شهروندان تا سال آینده تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

معتمدیان از آغاز به کار احداث سه بوستان و تفرجگاه در بخش شمالی شهر بیرجند خبر داد و گفت: این منطقه از شهر بیرجند از نظر سرانه فضای سبز وضعیت مطلوبی ندارد.

وی افزود: با اعتباراتی که استانداری در اختیار شهرداری قرار داده است و با همکاری و اقدامات شورای شهر و شهرداری، این پروژه‌ها به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: تا امروز که آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری است، با تدابیر اداره کل منابع طبیعی استان بیش از ۴۵۰ هزار نهال در سطح استان توزیع شده است.

وی گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها نسبت به تامین نهال اقدام کنند و برای کاشت نهال در استان مشارکت داشته باشند.۴۰۰ اصله نهال همزمان با ۱۵ اسفند روز درختکاری با حضور استاندار خراسان جنوبی در محل پارک جنگلی و پارک خطی نشاط بیرجند غرس شد.

آیین روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری روز پنجشنبه با حضور استاندار خراسان‌ جنوبی، معاونان استاندار و جمعی از مدیران استان در پارک جنگلی بیرجند برگزار شد.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان جنوبی با همکاری شهرداری بیرجند، تعداد ۲ هزار اصله نهال را به یاد ۲ هزار شهید استان به مرور غرس می‌کند. 

۱۵ تا ۲۱ اسفند هفته منابع طبیعی و آبخیزداری نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.