به گزارش خبرنگار مهر، محمد صادق معتمدیان صبح پنج شنبه در حاشیه مراسم روز درختکاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از سال ۹۸ برنامه‌های بسیار خوبی برای توسعه فضای سبز در خراسان‌جنوبی تدارک دیدیم.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه افزایش سرانه فضای سبز در شهرستان‌های خراسان جنوبی و توسعه کمربند سبز در اطراف شهرها از اولویت‌های ما است، بیان‌کرد: امسال احداث و تکمیل ۲۹ پارک و تفرجگاه را در خراسان‌جنوبی آغاز کردیم.

معتمدیان با بیان اینکه این ۲۹ پارک و تفرجگاه در سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه‌داد: در سطح شهر بیرجند نیز ۴۰ هکتار پارک جنگلی در دستور کار است که در این زمینه حمایت‌های مالی نیز صورت گرفته است.

وی گفت: در شمال شهر بیرجند نیز که از نظر سرانه فضای سبز وضعیت مطلوبی ندارد در سال جاری سه پروژه ایجاد بوستان و فضای سبز کلنگ‌زنی شد که امیدواریم این پروژه‌ها نیز در سال آینده تکمیل و مورد استفاده مردم قرار گیرد.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه تا به امروز ۴۵۰ هزار نهال بین مردم خراسان‌جنوبی توزیع شده است، اظهار کرد: همچنین برنامه‌ای را برای اجرا تا پایان سال ۹۹ با عنوان نهضت جنگل کاری تدوین کرده‌ایم که بر این اساس پنج میلیون نهال در استان کاشته می‌شود.

معتمدیان گفت: امیدواریم با توجه به کمیته تشکیل شده در این زمینه، این برنامه تأثیرگذار در حوزه منابع طبیعی عملیاتی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.