به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سه‌شنبه در دیدار نوروزی با جمعی از مسوولان دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با تبریک سال نو و اعیاد ماه رجب گفت: در اتفاقات اخیر (بیماری کرونا) برکات و خیراتی وجود دارد که نشانه‌های آن را در کارهای ایثارگرانه و غیره مشاهده می‌کنید. 

وی با تاکید بر اینکه باید چالش‌ها به فرصت تبدیل شود افزود: آنچه از سمت پروردگار می‌آید، خیر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انسان موجود مختار و انتخابگر است گفت: انسان با عقل و ایمان می‌تواند زاویه خیر هر کاری را شناسایی و از آن بهره‌برداری کند.

وی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود چالش‌ها را به فرصت تبدیل کنیم، بیان ناقص همان مطلبی است که اصولا در همه اموری که برای انسان پیش می‌آید، جای گزینش را باقی می‌گذارد که همه‌ آن خیر است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه انسان اگر به سطح بالای ایمان برسد حتی کار دشمن نیز برای او خیر می‌شود گفت: جمله‌ زیبای حضرت زینب (س) از صحنه کربلا که فرمودند "ما رأیت الّا جمیلا" و همچنین سیری که امام حسین (ع) در نصف روز تا مقام ثاراللهی طی کردند همین است.

وی با اشاره به این آیه از قرآن کریم "وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرینَ " بیان کرد: هر کسی که در عمل، بصیرت، فکر، اخلاق و سیاست خود پایمردی و مقاومت کند و از آن بهره‌برداری صحیحی کند، آنگاه مورد بشارت قرار می‌گیرد.

وی گفت: امیدواریم به حرمت خوبان خداوند کمک کند و مردم عزیز ما را از آن بهره‌های کافی و وافی و بشرالصابرین برخوردار کند.

امام جمعه بیرجند افزود: مجموعه‌ آنهایی که انقلاب را به وجود آوردند و هستند و صبر می‌کنند، زیادند اما جایگاه سپاه پاسداران یک جایگاه درخشان است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جریان مبارزه با بیماری کرونا بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی براساس مسئولیت انسانی، اسلامی، ایمانی، الهی و قانونی خود در هر کجا که لازم بوده است مانند یک پدر و مادر دلسوز حضور موثری داشته که از جمله آن می‌توان در اقدامات نظامی، اقتصادی، بهداشت و درمان، کمک به فقرا و صحنه‌های حوادث اشاره کرد و این سعادتی است که شما از آن بهره مند هستید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در بخشی از سخنانش به مسئله بصیرت در اتفاقات اخیر اشاره کرد و گفت: این اتفاق اخیر یک ظرفیت برای مردم با بصیرت بود تا دوست را از دشمن تشخیص دهند.

وی با بیان اینکه در حوادث مختلف می‌توان دوست نماها را از بقیه جدا ساخت افزود: دوستان واقعی همان کسانی هستند که امروز در حال کمک به مردم هستند و در این شرایط بهترین خدمت را انجام می‌دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.