محمدرحیم شهریاری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون ۵۶ نفر مشکوک به کرونا در روند پایش مسافران شناسایی و برای ارزیابی به مراکز درمانی ارجاع داده شده‌اند.

وی اظهار داشت: ۶۵۸ نفر روز از داوطلبان هلال احمر استان در این طرح همکاری داشته‌اند و اقدامات امدادگران با شناسایی افراد مشکوک در راستای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا نقش بسزایی دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: همچنین از ۱۳ اسفند ۹۸ تاکنون بیش از ۲۶۹ هزار نفر آموزش‌های همگانی و هشدارهای لازم را فرا گرفته‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه جا به جایی افراد در مسیرهای بین شهری شناسایی مبتلایان به کرونا را دشوار کرده است و باعث شیوع این بیماری می‌شود از شهروندان خواستاریم از دید و بازدیدها و مسافرت‌های نوروزی خودداری کنند.

شهریاری با بیان اینکه در خانه ماندن و رعایت مسایل بهداشتی بهترین گزینه برای مقابله با کرونا است گفت: علیرغم تلاش مسوولان تاکنون افراد زیادی در استان گرفتار این ویروس شده‌اند که تنها همکاری مردم می‌تواند سیر مبتلایان را نزولی کند.

وی اظهار داشت: توصیه‌های بهداشتی و ترغیب برای ماندن در خانه از طریق خودرو در سطح شهر بیرجند اطلاع‌رسانی می‌شود همچنین علاوه بر فضای مجازی در سطح استان برای رعایت بهداشت فردی و ماندن در خانه تبلیغات محیطی نیز انجام شده است.

موارد مثبت کرونا در استان خراسان جنوبی دیروز (جمعه) به ۱۶۳ نفر رسید.

با تصمیم ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ۹ ایستگاه از روزهای آغازین شیوع این بیماری در ورودی‌های اصلی خراسان جنوبی مشخص شد و مسافران و رانندگان توسط تیم‌های مستقر پایش می‌شوند.

براساس این تصمیم اتوبوس‌ها و خودروهای سنگین در حال گذر از محورهای استان، برای نماز و استراحت فقط اجازه توقف در این ۹ مجتمع را دارند. 

همچنین طرح غربالگری کرونا از روز شنبه ۱۷ اسفند و ۲ روز زودتر از دیگر مناطق کشور در خراسان جنوبی آغاز شد که تا ظهر روز گذشته ۹۴ هزار و ۶۱۲ خانوار در این استان غربالگری شدند.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان با افغانستان مرز مشترک دارد و با ۶ استان خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، سمنان و اصفهان هم مرز است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.