محمد رحیم شهریاری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تاکنون ۵۱ نفر مشکوک به ویروس کرونا در روند پایش مسافران شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع داده شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۴۲۵ نفر از داوطلبان هلال احمر در قالب ۱۶۵ تیم در این طرح همکاری داشته‌اند تصریح کرد: بدون شک اقدامات این افراد با شناسایی افراد مشکوک، در راستای جلوگیری از این ویروس نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در راستای جلوگیری از شیوع این ویروس بیان کرد: از ۱۳ اسفند ماه جاری تاکنون بیش از ۱۲ هزار و ۵۲۱ نفر آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

شهریاری با بیان اینکه توصیه‌های بهداشتی و ترغیب برای ماندن در خانه از طریق آمبولانس‌ها در سطح شهر بیرجند اطلاع رسانی می‌شود، اظهار داشت: همچنین افزون بر فضای مجازی در سطح استان برای رعایت بهداشت فردی و ماندن در خانه تبلیغات محیطی انجام شده است.

 وی از مردم خواست مدتی در خانه بمانند و تنها برای موارد ضروری از خانه خارج شوند تا زنجیره انتقال بیماری کرونا از جامعه محو شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم در پیشگیری از شیوع این ویروس نقش اصلی را دارند، افزود: از شهروندان خواستاریم از مسافرت‌های غیر ضرور جدا پرهیز کنند.

با تصمیم ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ۹ ایستگاه از روزهای آغازین شیوع این بیماری در ورودی‌های اصلی خراسان جنوبی مشخص شد و مسافران و رانندگان توسط تیم‌های مستقر پایش می‌شوند.

براساس این تصمیم اتوبوس‌ها و خودروهای سنگین در حال گذر از محورهای استان، برای نماز و استراحت فقط اجازه توقف در این ۹ مجتمع را دارند. 

همچنین طرح غربالگری کرونا از روز شنبه ۱۷ اسفند و ۲ روز زودتر از دیگر مناطق کشور در خراسان جنوبی آغاز شد که تا ظهر روز گذشته ۹۴ هزار و ۶۱۲ خانوار در این استان غربالگری شدند.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان با افغانستان مرز مشترک دارد و با ۶ استان خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، سمنان و اصفهان هم مرز است.

کرونا تاکنون به بیش از ۱۵۰ کشور دنیا سرایت و ۳۱ استان ایران را نیز درگیر کرده است.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا تا روز دوشنبه ۲۶ اسفند در خراسان جنوبی ۱۰۷ نفر و فوت شدگان ۱۲ نفر اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.