به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان جنوبی در پیام محمدصادق معتمدیان آمده است: حلول سال ۱۳۹۹ هجری شمسی و عید سعید نوروز را که امسال مصادف است با شهادت امام موسی کاظم (ع) خدمت مردم شریف و عزیزمان در اقصی نقاط استان پهناور خراسان جنوبی تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم. 

وی افزود: سال ۱۳۹۸ را با همه فراز و فرودها و تلخی‌هایی که داشت، پشت سر گذاشتیم، در ابتدای سال با بحران سیل در کشور و استان مواجه بودیم که بحمدلله با همراهی مردم، کارکنان دستگاه‌های اجرایی و پرسنل زحمتکش نیروهای مسلح به خوبی از این حادثه عبور کردیم. 

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی اظهار داشت: در جریان افزایش قیمت بنزین در سطح کشور و استان، مردم ولایتمدار ما در استان خراسان جنوبی با نجابت مثال زدنی خود با سیاست‌های نظام همراهی کردند و بدون هیچ مشکلی، این مقطع را هم پشت سر گذاشتیم. 

وی گفت: متأسفانه یکی از تلخ‌ترین حوادث سال ۹۸، شهادت سردار محبوب دلها،حاج قاسم سلیمانی توسط تروریست‌ها بود که مردم حق شناس ما به حق در تجلیل و بزرگداشت این مرد بزرگ، سنگ تمام گذاشتند. 

معتمدیان اضافه کرد: در سال ۹۸ ما شاهد برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بودیم که خوشبختانه مردم ما در استان حماسه خلق کردند و بالاترین سطح مشارکت در کشور را رقم زدند و به لطف خداوند، این انتخابات با تلاش‌های خالصانه و شبانه‌روزی عوامل اجرایی، عوامل نظارتی، عوامل امنیتی و انتظامی در سلامت و امنیت کامل برگزار شد. 

وی بیان کرد: در حوزه توسعه استان در بخش‌های زیرساختی و عمرانی علیرغم همه موانع و مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمنان، خوشبختانه اقدامات شایسته و درخور توجهی توسط دستگاه‌های اجرایی آغاز و مسیر شتابان توسعه استان ریل گذاری شد. 

استاندار خراسان جنوبی گفت: شروع عملیات اجرایی احداث راه آهن بیرجند - گناباد، پس از سالها انتظار تحقق پیدا کرد و افزایش پروژه‌های احداث باندهای دوم جاده‌های اصلی استان با جذب چند برابری اعتبارات ملی به سرعت عملیاتی شد. 

وی افزود: در سال ۹۸ ما احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی را آغاز کردیم و ان شاءالله در اوایل سال ۹۹ به اتمام خواهیم رساند.

وی گفت: توفیق کسب عنوان اول در بحث تدوین و تصویب سند سازگاری با شرایط کم آبی نصیب استان ما شد و در سال ۹۸ نهضت‌های مختلفی در جهت توسعه استان آغاز کردیم، نهضت گلخانه‌ای، نهضت گازرسانی به روستاها، نهضت آبرسانی در روستاها و اجرای طرح‌های منطقه‌ای مثل طرح هاب شتر از طرح‌های بسیار مهمی بود که در استان خراسان جنوبی اجرایی و عملیاتی شد. 

معتمدیان بیان کرد: ما توفیق داشتیم در سال ۹۸ با نهادهای حاکمیتی، تفاهم‌نامه‌ای جهت توسعه مناطق محروم منعقد کنیم و یکی از کارهای ارزشمندی که در سال ۹۸ انجام گرفت، ضریب نفوذ دیجیتال در مناطق کمتر برخوردار استان با تلاش‌های عزیزان ما در صدا و سیما و حمایت‌هایی که در استان انجام گرفت، به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش پیدا کرد. 

وی افزود: شبکه‌های تلفن ثابت، تلفن همراه و همین طور ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در مناطق مختلف شهری و روستایی استان به شکل قابل توجهی توسعه پیدا کرد. 

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: همایش ملی روستا و عشایر برای اولین بار در کشور با حضور معاون اول محترم رئیس جمهور، تعدادی از وزرا، معاونین وزرا و برخی از مسئولین و رؤسای سازمان‌های ملی در استان خراسان جنوبی برگزار شد. 

وی اظهار داشت: در سال ۹۸ با تلاش‌هایی که انجام گرفت ما در جذب اعتبارات استانی و به خصوص اعتبارات ملی، توفیقات بسیار خوبی را داشتیم و افزایش حضور مقامات ارشد از معاونین رئیس جمهور، وزرا، معاونین وزرا و رؤسای سازمان‌ها در سال ۹۸ آثار و برکات خوبی را در جهت رشد توسعه استان به دنبال داشت. 

معتمدیان ادامه داد: یکی از تلخ‌ترین اتفاقات ماه پایانی سال ۹۸ ورود ویروس کرونا به کشور و استان بود که متأسفانه تعدادی از شهروندان ما به این ویروس مبتلا شدند و تعدادی هم متأسفانه جان خودشان را از دست دادند. 

وی گفت: وظیفه خودم می‌دانم از ایثارگری‌ها و فداکاری‌های تمامی تلاشگران خط مقدم جبهه سلامت در مقابله با ویروس کرونا به ویژه پزشکان، پیراپزشکان، پرستاران و همه کادرهای درمانی صمیمانه تقدیر و تشکر داشته باشم. 

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: از همه مردم با فرهنگ و شریف استان خراسان جنوبی تقاضا دارم برای حفظ سلامتی خود، بستگان و هم استانی‌های عزیزمان، خطر ویروس کرونا را جدی بگیرید و به هشدارهای در خانه ماندن، پرهیز از سفر، عدم حضور در مراکز تجمعی و به ویژه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توجه کافی را داشته باشید. 

وی افزود: ان شاالله که هرچه زودتر با لطف پروردگار و همت و تلاش و همراهی همه عزیزان، جشن مهار این بیماری را برپا کنیم. در پایان از خداوند متعال، سالی سرشار از سلامت، برکت و عزت برای مردم خوب و فهیم استان مان آرزو می‌کنم، پیروز و سربلند و مانا باشید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.