سرهنگ پاسدار رضا هزاری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا قرارگاه شفا به منظور همکاری با سایر نهادها در جهت مقابله با این ویروس در شهرستان قاینات تشکیل شد.

وی افزود: از همان ابتدای تشکیل قرارگاه شفا و ورود سپاه و بسیج برای مقابله با کرونا با تشکیل تیم اندیشه ورز در جهت بررسی و احصای مسائل و مشکلات و راه‌های همکاری با سایر دستگاه‌ها اقدام و ۷ مورد شناسایی شد.

فرمانده قرارگاه شفا شهرستان قاینات اظهار داشت: تشویق به ماندن در خانه‌ها، مسائل مرتبط با فضای مجازی و آموزش دانش آموزان، بیکاری صاحبان برخی از حرفه‌ها و مشاغل، بیکاری کارگران فصلی و اقشار آسیب پذیر، نیازهای بهداشتی و درمانی، کمبود تجهیزات حفاظتی شامل ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی و تفقد و دلجویی از خانواده‌های آسیب دیده از کرونا از مهمترین مسائل و مشکلات بوده است.

وی گفت: ۱۲۸ تیم چابک و سبک جهادی برای مقابله با کرونا با همکاری در پست‌های غربالگری، کمک به سوخت گیری  در پمپ بنزین‌ها، ضد عفونی معابر، مساجد و امکان پرجمعیت فعالیت دارند.

وی افزود: همچنین برای خرید مایحتاج برخی خانواده‌ها که امکان بیرون آمدن از منزل را ندارند، بسبجیان پایگاه‌ها نسبت به ثبت سفارش، خرید و توزیع کالاها اقدام می‌کنند.

سرهنگ هزاری بیان کرد: با همکاری پایگاه‌های بسیج و سازمان‌های مرتبط افراد آسیب دیده از کرونا شامل صاحبان برخی شغل‌های آسیب دیده، کارگران و سایر افراد شناسایی و تاکنون ۳۰۰ سبد کالا به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان توزیع شده است.

وی از تجهیز و راه‌اندازی ۱۰ کارگاه تولید ماسک توسط بسیج سازندگی خبر داد و گفت: ماسک‌های تولید شده در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار گرفته تا پس از تایید و استریلیزه شدن بین جامعه هدف توزیع شود و تولید دستکش یکبار مصرف نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با تشکر از گروه‌های خودجوش مردمی برای کمک به مسوولان تاکید کرد: این فعالیت‌ها باید با هماهنگی نهادهای مسوول از جمله بهداشت و درمان باشد تا ضمن جلوگیری از موازی کاری، ظرفیت مردمی و کارها جهت دهی شود و کاری بر زمین نماند.

تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان خراسان جنوبی با افزایش ۱۲ مورد مثبت جدید در ۲۴ ساعت گذشته امروز (چهارشنبه) به ۱۴۰ نفر رسید.

موارد مثبت کرونا در شهرستان قاینات ۱۷ نفر اعلام شده است.

تاکنون ۱۰ شهرستان از ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی درگیر با کرونا شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.