به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی،  ناصر خوش خبر در هفدهمین نشست شورای اطلاع رسانی استان خراسان جنوبی که در استانداری برگزار شد افزود: امیدواریم با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی، این رسالت عظیم در کنار دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای استان در روزهای آتی نیز ادامه یابد تا نتیجه موثر را در مقابله با شیوع ویروس کرونا داشته باشیم.

وی به چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و گفت: اعضای شورای اطلاع رسانی و دستگاه‌های ذیربط در رابطه با پویش "در خانه بمانیم" و عدم حضور در برنامه‌هایی که اجتماع انسانی را به دنبال دارد، آگاه‌سازی کنند.

رییس شورای اطلاع رسانی استان خراسان جنوبی ضمن تشکر از حوزه درمان استان، به طرح غربالگری ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی و رسانه‌های استان ضرورت مشارکت مردم در این طرح را تشریح و مراکز غربالگری را مشخص و اطلاع رسانی کنند.

وی خواستار مکاتبه با ادارات، پادگان‌ها و صنوف مختلف در راستای اطلاع رسانی طرح غربالگری ویروس کرونا شد و گفت: تاکنون بیش از ۱۰۳ هزار خانوار در این طرح مشارکت داشتند و امیدواریم در روزهای آتی شاهد حضور پررنگ مردم در این برنامه باشیم.

خوش خبر همچنین بر نقش والدین در تشویق دانش آموزان و دانشجویان برای بهره گیری از آموزش‌ها در فضای مجازی تاکید و اضافه کرد: رسانه‌ها و صدا و سیمای استان با استفاده از ظرفیت مسئولان آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، برنامه‌های آموزشی در فضای مجازی را تبیین کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی نیز در این نشست از رسانه‌های مکتوب که در ایام عید چاپ ندارند، درخواست کرد پویشی را در فضای مجازی راه‌اندازی کنند و اطلاع رسانی به مخاطبان را ادامه دهند.

عباسعلی بهاری به اطلاع رسانی‌های لازم در نانوایی‌ها و میوه فروشی‌ها درخصوص نکات بهداشتی اشاره کرد و گفت: نصب بنرها و پوسترهای اطلاع رسانی در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا در جایگاه سوخت استان نیز در حال انجام است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و دبیر شورای اطلاع رسانی استان نیز در راستای اجرای مصوبات قبلی شورای اطلاع رسانی با هدف هماهنگی گسترده‌تر در حوزه تبلیغات برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در این زمینه را ارائه داد.

ناصر نبی زاده به چاپ و نصب بنرهای اطلاع رسانی در سطح شهر اشاره و بیان کرد: با پیگیری تبلیغات گسترده در تمامی شهرهای استان بیش از ۴۰۰ آویز و ۴۲ بنر نصب شده و این روند ادامه دارد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌ها و مسابقاتی در این زمینه گفت: پویش دعوت هنرمندان استان به "در خانه ماندن" و "سفر نکردن" نیز در حال فعالیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.