به گزارش خبرنگار مهر، طی مراسمی ظهر سه شنبه با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، حجت الاسلام علی محمدی به عنوان رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیرجند معارفه شد.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی در این مراسم با بیان اینکه قانون امر به معروف و نهی از منکر در سال ۱۳۹۴ به تصویب مجلس رسید و اجرایی شد، افزود: عدم وجود شورای امر به معروف شهرستانی در مرکز استان از جمله خلاءهای موجود در این قانون بود که با رایزنی‌های انجام شده ستاد مستقل شهرستانی بیرجند راه اندازی شد.

سردار علی قاسمی با بیان اینکه در شورای امر به معروف و نهی از منکر استانی و شهرستانی باید اعضای شورا حضور داشته باشند، افزود: قانون در جلسات شورا جانشین پذیر نیست چراکه جلسات بر پایه تصمیم گیری است.

وی با بیان اینکه طی چند سال گذشته اقدامات خوبی در ستاد استانی و شهرستانی امر به معروف و نهی از منکر استان انجام شده است، افزود: چند مشکل مبنایی وجود داشته که بخشی از آن خلأ قانونی و بخشی بی مسئولیتی مدیران است که در قبال قانون پاسخگو نیستند.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی ادامه داد: امید است بتوانیم با همکاری و همدلی بیشتر، ستادی قوی‌تر داشته باشیم و مطالبات ستاد از بخش‌های مختلف را پیگیری کنیم.

ابراهیم تقی زاده، رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند هم در این جلسه بیان کرد: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر نیازمند اطلاع رسانی است.

وی بیان کرد: بر اساس قانون اگر توهینی به آمران به معروف و ناهیان از منکر صورت گیرد جنبه عمومی دارد بنابراین نیازمند آگاه سازی جامعه نسبت به قوانین است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1384721
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.