به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی قاسمی صبح چهارشنبه در همایش یاوران و طلایه‌داران امر به‌معروف و نهی از منکر اظهار کرد: شهدا پیشگامان واقعی فریضه امر به معروف هستند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: همه مسئولین گروه‌های امر به معروف با خون دل‌ها به تجربیات متعددی رسیده‌اند که باید به دیگر فعالان حوزه امر به معروف و نهی از منکر و متولیان امر در این زمینه انتقال یابد.

انتقاد از برداشت برخی قضات از قانون امر به معروف

قاسمی با بیان اینکه ستاد امر به معروف یک ستاد مردمی است، ادامه‌داد: مصوبات شورای امر به معروف در محدوده استان‌ها چون مصوبات شورای تأمین، قانون است.

وی با اشاره به اینکه ملاک اقدامات ما در ستاد امر به معروف قانون و قانون‌مداری است، افزود: نیروی انتظامی همواره پشتیبان گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

فرمانده سپاه امر به معروف و نهی از منکر گفت: قانون در حوزه امر به معروف و برداشت‌های برخی از قضات از این قانون در پاره‌ای از موارد نقص و خلاء دارد.

قاسمی با بیان اینکه مطالبه‌گری و درخواست برای این نقص‌ها باید از مسیر قانون بگذرد، اظهار کرد: قوانین پوسیده برخی از ادارات در حوزه منابع طبیعی و جنگل‌بانی نیز در حوزه امر به معروف اشکال ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه بحث بزرگ امر به معروف فراتر و بیش از نهی از یک نقص در حجاب و پوشش است، بیان‌کرد: در عملکرد برخی اداراتی موارد و اشکالاتی وجود دارد که اصلاح قوانین باقی‌مانده از دوره طاغوت آن را رفع می‌کند.

مخالفتی با گردشگری سالم نداریم

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) با اشاره به اینکه با گردشگری سالم ملی هیچ مشکلی نداریم، یادآور شد: با افرادی که با اهدافی غیر از گردشگری سالم وارد این موضوع می‌شوند، برخورد خواهیم کرد.

قاسمی گفت: گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر اقدامات عدیده‌ای در ایام تابستان و ماه مبارک رمضان انجام دادند.

وی با بیان اینکه شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن یک میثاق ملی است، اظهار کرد: یکی از مهمترین معروف‌ها توصیه به دیگران برای شرکت در راهپیمایی تأثیرگذار و دشمن شکن ۲۲ بهمن و همچنین شرکت در انتخابات دوم اسفند است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: از افراد به ظاهر روشن‌فکری که خود و مردم را از یک حق مسلم یعنی انتخاب نماینده مجلس محروم می‌کنند، تعجب می‌کنم.

وی ادامه‌داد: انتخاب نماینده مجلس و رئیس جمهور حق مسلمی است که در دوران طاغوت از آن محروم بودیم.

قاسمی یادآور شد: مراسم چهلمین روز سالگرد شهادت شهید سلیمانی نیز ۲۴ اسفند در مصلی المهدی (عج) برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.