حجت الاسلام و المسلمین حسن غریب عصر شنبه درآیین تجلیل از فعالان امر به معروف و نهی از منکر قم در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: دستگاه‌ها قضایی مساله حمایت از فعالان امر به معروف را وظیفه شرعی و قانونی خود می‌داند.

وی بیان داشت: ما قول میدهیم، این حمایت را همانگونه که از قبل داشتیم، همچنان نیز داشته باشیم.

دادستان قم همچنین با بیان اینکه آمران باید در این خصوص به نکته هایی توجه کنند، افزود: هنگامی که بین یک آمر به معروف و مجرمان درگیری صورت میگیرد، باید در اسرع وقت این موضوع به نیروی انتظامی اطلاع رسانی شود.

وی گفت: گاهی ۲۰ روز یا یک ماه از درگیری می‌گذرد و آمر مساله را اطلاع می دهد، که ما به دلیل گذشت زمان نمی‌توانیم حمایت کامل را انجام دهیم، چرا که مجرم اقدام به شکایت از آمر کرده‌است.

وی افزود: به تازگی مواردی از درگیری بین آمران و مجرمان درقم وجود داشته که دستگاه قضایی به دلیل آنکه به موقع از موضوع اطلاع پیدا کرد، از آمران حمایت و مجرمان را بازداشت نمود.

دادستان قم تصریح کرد: آمران به معروف باید درانجام کار خود هوشیاری و کار بلدی خاصی را مدنظر بگیرند.

 غریب با تاکید بر اینکه فعالیت آمران باید درچارچوب قانون و شرع باشد، گفت: همانگونه  که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند، بهترین اقدام برای امر به معروف تذکر لسانی و زبانی است و فرد آمر باید بدون درگیر شدن با مجرم تذکر بدهد.

همایش تجلیل از فعالان امر به معروف قم با حضور آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.