بنابر اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، ناصر نبی زاده روز دوشنبه افزود: با توجه به ضرورت انعکاس مطالب مربوط به کنترل و پیشگیری از کرونا، این اداره کل جشنواره کمی «بیماری کرونا در انعکاس رسانه‌ای» را از تاریخ ۲۴ اسفند ۹۸ تا ۳۰ فروردین ماه  ۹۹ برگزار می‌کند.

وی گفت: معرفی ویروس کرونا، روش‌های کنترل و پیشگیری، میزان سنجی همراهی مردم در پیشگیری از پراکندگی گسترده ویروس و همه گیری آن، شایعه‌ها و حواشی ایجاد شده و علل آن، اقدامات و عملکرد دولت و نظام پزشکی در کنترل و پیشگیری و درمان، تغییر سبک زندگی در شرایط کنونی در ایام قبل از عید، حین عید، بعد از عید نوروز، اقدامات نیکوکارانه مردم در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، گزارش اقدامات بازرسی، نظارت و برخورد با محتکران و متخلفین، پویش در خانه بمانیم و عید دیدنی مجازی و مطالب مرتبط با این بحران از موضوعات این جشنواره است.

براساس این گزارش جشنواره بیماری کرونا در انعکاس رسانه‌ای در بخش‌های خبر، گزارش، مصاحبه، عکس، کاریکاتور و متن‌های آموزشی برگزار می‌شود.

همچنین جوایز جشنواره مساعدت مالی به نسبت فعالیت تا سقف ۳۰ میلیون ریال ریال خواهد بود.

اختتامیه جشنواره اردیبهشت ماه ۹۹ برگزار خواهد شد.

ویروس کرونا که اواخر دسامبر گذشته ( آذر و دی ماه ۹۸ ) در چین شیوع یافت و باعث فوت سه هزار و ۲۱۳ تن و ابتلای بیش از ۸۰ هزار تن دیگر شد اکنون بعد از گذشت دو ماه در این کشور کنترل شده است.

ماندن در خانه و قرنطینه شهرها از مهمترین راهکارهای دولت و مردم چین برای کنترل و مهار این ویروس بوده است.

کرونا تاکنون به بیش از ۱۵۰ کشور دنیا سرایت و ۳۱ استان ایران را نیز درگیر کرده است.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا تا روز دوشنبه ۲۶ اسفند در خراسان جنوبی ۱۰۷ نفر و فوت شدگان ۱۲ نفر اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.