مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بشرویه گفت: همچنین عملیات اجرایی چهار واحد سیلزده شهری با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در شهرهای ارسک و بشرویه در دست انجام است که به زودی تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود.

احمد دوست آبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اثر وقوع سیل اواخر فروردین ماه سال جاری ۴۸ واحد مسکونی در شهرستان بشرویه تخریب شد که ۲۸ نفر برای بازسازی واحدهای خود اعلام آمادگی کردند و ۲۰ نفر از بازسازی ساختمان‌های خود انصراف دادند و نسبت به تشکیل پرونده اقدام نکردند.

وی گفت: برای احداث هر واحد مسکونی سیلزده روستایی ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای احداث، کمک معیشتی و اجاره و ۵۵ میلیون تومان تسهیلات چهار درصد با بازپرداخت ۱۵ ساله پرداخت شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان بشرویه اضافه کرد: همچنین برای احداث هر واحد سیلزده شهری ۲۱ میلیون تومان کمک بلاعوض برای احداث، کمک معیشتی و اجاره و ۶۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی گفت: زیربنای میانگین هر واحد مسکونی ۸۵ مترمربع است و برای بازسازی این واحدها توسط بنیاد مسکن ۶ تیپ نقشه در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

در پی وقوع سیل اواخر فروردین ماه امسال در شهرستان بشرویه استاندار خراسان جنوبی بلافاصله از روستاهای سیلزده این شهرستان بازدید کرد و قول بازسازی واحدهای تخریبی را تا پایان سال جاری داد که امروز با تکمیل ۲۴ واحد روستایی سیلزده، محقق شده است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و بشرویه در ۲۷۰ کیلومتری بیرجند است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.