سید «علی بهشتی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود:  سهمیه دلیجان در بخش بهسازی مسکن روستایی امسال ۱۵۰ واحد مسکونی است.
وی بیان کرد:  ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی و مقاوم‌سازی این واحدهای مسکونی روستایی تخصیص یافته است.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دلیجان ادامه داد: این منابع مالی در قالب تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی با بازپرداخت ۱۵ ساله و نرخ پنج درصد برای مقاوم‌سازی هر واحدهای مسکونی فرسوده روستایی پرداخت می‌شود.
بهشتی، هدف از طرح ویژه مسکن روستایی را بهبود کیفیت مسکن و بهسازی بافت روستایی و افزایش سطح ایمنی، بهداشتی، رفاه و آسایش روستاییان بیان کرد.
وی افزود: بیش از ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات برای بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی این شهرستان در دولت تدبیر و امید پرداخت شده است.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دلیجان گفت: این منابع مالی در قالب ۱۱۰ فقره تسهیلات برای مقاوم‌سازی ۲۰ هزار متر مربع از واحد های مسکونی فرسوده روستایی با هدف بهبود کیفیت و استحکام بنای ساختمانی، افزایش ایمنی، رفاه و آسایش مردم پرداخت شده است.
بهشتی یادآور شد: پرداخت تسهیلات بهسازی مسکن روستایی از ۱۰۰ میلیون ریال آغاز و اکنون به ۴۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.
وی ادامه داد: یک‌هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی فرسوده روستایی در دلیجان نیاز به نوسازی و مقاوم سازی دارند.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دلیجان گفت: سهمیه شهرستان در بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل بهار امسال ۴۵ واحد با تسهیلات ۱۸ میلیارد ریال بلاعوض و کارمزد پایین است.
بهشتی افزود: ۶ واحد از این واحدهای مسکونی متعلق به مددجویان بهزیستی شهرستان است و بسیج سازندگی سپاه ساخت آن‌ها را برعهده گرفته و ۲ واحد تکمیل و آماده تحویل به مددجویان است.
۱۲ هزار و ۹۶۷ خانوار در شهرستان دلیجان زندگی می کنند که چهار هزار و ۴۴۴ خانوار آن روستایی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.