به گزارش خبرنگار مهر، عظیم طهماسبی پیش از ظهر پنج شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: فرودگاه بیرجند از چند سال گذشته پروازهای نظامی، امنیتی، امدادی و مسافری را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲ پرواز طی هفته از فرودگاه بیرجند انجام می‌شود، افزود: با توجه به تعداد مسافر و شرایط منطقه طی سال‌های اخیر، روزانه پرواز صبح و بعد از ظهر انجام می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با اشاره به فرودگاه طبس بیان کرد: در این فرودگاه هفته‌ای دو پرواز انجام می‌شود.

طهماسبی اظهار کرد: با توجه به محرومیت زیرساخت ریلی و دور بودن استان از دیگر استان‌ها، خدمات هواپیمایی می‌تواند پاسخگوی رفع نیاز سفرهای شهروندان باشد.

وی با بیان اینکه زیرساخت فرودگاه در راستای توسعه استان ضروری و حائز اهمیت است، گفت: خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند دارای پتانسیل‌های خوبی بوده که نیاز به فعالیت‌های فرودگاه را در راستای صادرات و واردات افزایش می‌دهد.

طهماسبی با اشاره به تولیدات استراتژیک خراسان جنوبی بیان کرد: وجود محصولات منحصر به فرد در خراسان جنوبی می‌طلبد در حوزه بار در فرودگاه فعالیت شود.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی اظهار کرد: پیرامون انتقال بار از فرودگاه بیرجند به فرودگاه امام (ره) و از آنجا به دیگر کشورهای اروپایی رایزنی‌هایی انجام شده است.

وی با بیان اینکه سالن ترمینال فرودگاه بیرجند درخور مردم نبود که در این راستا طرح توسعه ترمینال با چهار هزار و ۵۰۰ متر تعریف شد، افزود: این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد در حال احداث بوده که امید است ظرف دو سال آینده به بهره برداری برسد.

طهماسبی با بیان اینکه ساختمان پاویون دولت با پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصد در دست اجرا است، افزود: پیش بینی می‌شود این پروژه در شش ماهه اول سال ۹۹ به بهره برداری برسد.

وی اظهار کرد: احداث ساختمان برج مراقبت فرودگاه طبس و محوطه سازی و زیباسازی فرودگاه از جمله پروژه‌های در حال انجام است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.