به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی ثقفی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: دانشگاه پیام‌نور 13 واحد دانشگاهی در استان دارد و در مناطق محروم و مرزی رسالت آموزشی را در این گستره برعهده دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور بعد از جنگ در سال 67_68 در کشور پاگرفت افزود: در گذشته برای نامگذاری این دانشگاه به قرآن کریم تملک شد و نام آن پیام نور نامگذاری شد.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر دانشگاه پیام نور در سطح کشور در 500 مرکز واحد دانشگاهی با یک هزار و 400 پرسنل مشغول فعالیت است.

ثقفی تصریح کرد: دانشگاه پیام سعی دارد دانشگاهی با کمترین هزینه در خدمت قشر محروم و مستضعف باشد و همچنین در کنار دولت قرار دارد تا فشاری بر دولت وارد نشود.

وی با بیان اینکه 60 مرکز دانشگاه پیام نور در کشورهای اروپایی و آسیایی دایر شده است خاطرنشان کرد: قرار است در کشور نیز این کانون‌های نورانی به صورت مراکز بین المللی در حوزه‌های مرزی اتفاق بیفتد.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی یادآور شد: در این راستا قرار است یک کانون نورانی در شهرستان بیرجند برای آموزش آسیای شرقی و آسیای میانه تأسیس شود.

ثقفی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی دانشگاه پیام نور اظهار داشت: دانشگاه پیام نور تنها دانشگاهی است که فعالیت قرآنی جزو معدل دانشجویان محاسبه شده و این دانشگاه، دانشگاهی متکی بر فرهنگ دینی و اسلامی کشور و فرهنگ بومی و محلی است.

وی افزود: تاکنون هیچ مسئله‌ای در خراسان جنوبی که یک استان پایبند به فرهنگ است در خصوص مشکلات فرهنگی نداشتیم و دانشجویان در همه زمینه‌ها اعم از اردوهای هجرت و یادمان‌های دانشجویی نظام پیشگام بوده‌اند.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی بعد دیگر دانشگاه پیام نور را بعد آموزشی دانست و گفت: سال گذشته دانشگاه پیام نور در راستای اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، عمل کرد.

ثقفی با بیان اینکه در چارچوب اقتصاد مقاومتی بحث توسعه آموزش الکترونیکی را داشته‌ایم بیان کرد: همچنین 8 هزار دانشجو به صورت نیمه حضوری در استان آموزش می‌بینند.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور رتبه اول کیفیت آموزش دانشگاه‌های کشور را دارد تصریح کرد: این دانشگاه رتبه 10 فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌های کشور را دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621342
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.