علیرضا محمودی‌ راد روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ملاقات بیماران در بخش‌های مختلف بیمارستان ولی‌ عصر (عج) از ساعت ۱۵ تا ۱۶ در نظر گرفته شده و نسبت به گذشته یک ساعت کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: همچنین با توجه به شرایط خاص کنونی، ملاقات با بیماران در بخش‌های اورژانس، عفونی و مراقبت‌های ویژه این بیمارستان که به موارد مشکوک کرونا ویروس اختصاص یافته، ممنوع است.

رییس بیمارستان ولی‌ عصر(عج) بیرجند گفت: از شهروندان و هم‌استانی‌ها درخواست داریم به منظور اجرای اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، ملاقات با بیماران خود را کاهش دهند یا در صورت امکان از حضور در بیمارستان خودداری کنند.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند برای آگاهی از وضعیت بیماران بستری خود در بیمارستان‌ها به ویژه بیمارستان ولی‌ عصر(عج) از طریق تلفن جویای احوالشان شوند چراکه این شیوه هم به نفع بیماران و هم ملاقات کنندگان است.

محمودی‌ راد گفت: در حال حاضر بیمارستان ولی‌ عصر (عج) بیرجند به عنوان مرکز اصلی پذیرش و بستری بیماران مشکوک به ویروس کرونا انتخاب و تجهیز شده است.

وی افزود: همچنین دو بخش عفونی و مراقت‌های ویژه بیمارستان تجهیز و دستگاه‌های ایزوله فشار منفی در آن نصب شده و برای بیماران تنفسی حاد تب‌دار اختصاص پیدا کرده است.

بنابر اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به کرونا در استان خراسان جنوبی ثبت نشده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز (پنجشنبه) اعلام کرد: آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۲۴۵ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۲۶ نفر رسید.

کیانوش جهانپور در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره آخرین آمار ابتلای قطعی و فوت ناشی از ویروس کرونا افزود: از روز گذشته تاکنون با توجه به افزایش آزمایشگاه‌های تشخیص ویروس کرونا، ۱۰۶ ابتلای قطعی تشخیص داده شده و در این بازه زمانی هفت نفر فوت کرده‌اند. در نتیجه در مجموع ۲۴۵ نفر ابتلای قطعی و ۲۶ نفر فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور داریم.

وی گفت: از این ۱۰۶ ابتلای قطعی جدید، ۳۸ نفر در تهران، ۲۳ نفر در گیلان، هفت نفر در قم، یک نفر در همدان، هشت نفر در اصفهان، هفت نفر در مازندران، پنج نفر در اردبیل، سه نفر در البرز، یک نفر در خراسان رضوی، سه نفر در سمنان، دو نفر در کرمانشاه، سه نفر در لرستان، یک نفر در کردستان، یک نفر در یزد، یک نفر در آذربایجان غربی و دو نفر در آذربایجان شرقی تشخیص داده شده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اظهار داشت: مشارکت عمومی در کنترل این بیماری شامل کاهش تردد و مراودات، لغو سفرهای غیرضروری شهری و بین شهری و لغو همه اجتماعاتی است که مسیر و زنجیره انتقال ویروس را برقرار کند.

ویروس کرونا که تحت عنوان رسمی «کووید-۱۹» از دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت، تاکنون ۸۰ هزار و ۹۹۷ نفر را مبتلا کرده و جان ۲ هزار و ۷۶۴ نفر را گرفته است که اکثر آنان در چین بوده‌اند.

این ویروس که هنوز واکسن و درمان قطعی ندارد، به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده و رعایت بهداشت فردی به ویژه ضدعفونی کردن دست و سطوح از مهمترین راه‌های پیشگیری از گسترش آن است.

ایران بعد از چین دومین آمار فوت در اثر ابتلا به این بیماری را به خود اختصاص داده و تمامی تلاش‌ها برای جلوگیری از شیوع این ویروس در کشور متمرکز شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.