مهدی گلدانی مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمامی فضاهای آموزشی از قبیل راهرو ، کلاس‌های درس، نمازخانه‌ها، خوابگاه‌ها، سرویس‌های بهداشتی و سایر فضاها کاملا ضدعفونی شده است.

وی ادامه داد: ملزومات بهداشتی اعم از صابون مایع در تمامی مدارس وجود دارد و مدارسی که در این زمینه کمبود دارند در اسرع وقت ارسال خواهد شد.

گلدانی مقدم اظهار داشت: با توجه به اینکه ضدعفونی کردن فضاهای آموزشی پایدار نیست تاکید بر تکرار ضدعفونی در فضاهای آموزشی است.

 وی گفت: دانش‌آموزانی که سابقه بیماری قلبی عروقی و تنفسی طبق کارت سلامت دانش‌آموزی دارند ورود به کلاس درس آنها باید همراه با نامه‌پزشک متخصص باشد.

 گلدانی مقدم افزود: خانواده‌ها نحوه شستن دست و صورت را به مدت ۲۰ تا ۴۰ ثانیه به دانش‌آموزان آموزش دهند تا سلامت فرزندانشان حفظ شود.

 وی یادآور شد: اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی پیگیر ارسال مواد ضدعفونی به تمام مناطق آموزشی ویژه دانش‌آموزان است که در صورت تحقق توزیع خواهد شد.

 گلدانی مقدم در ادامه از برگزاری کلاس‌های آموزشی بیماری های تنفسی ویژه ویروس کرونا برای تمامی کارکنان این اداره کل و مناطق آموزشی خبر داد و گفت: امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی سلامت جامعه حفظ شود.

بنابر اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکنون هیچ گونه مورد ابتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی مشاهده نشده است.

مدارس، دانشگاه‌ها و مهدهای کودک استان خراسان جنوبی به منظور افزایش ضریب اقدامات پیشگیرانه از روز دوشنبه پنجم اسفند تا پایان هفته جاری تعطیل است.

اماکن ورزشی هم تعطیل و بسیاری از همایش‌ها تا اطلاع ثانوی در این استان لغو شد.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد و با ۶ استان کشور همجوار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.