به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان، عباسعلی ملکی روز چهارشنبه در پاسخ به اصرار برخی تشکل‌ها درخصوص برپایی مناظره‌های انتخاباتی اظهار داشت: مناظره تبلیغاتی فی نفسه منع قانونی ندارد و چنانچه در سالن‌ها، مساجد و... که در ردیف امکانات دولتی و نهادهای عمومی و سایر موارد قرار نداشته باشد، منطبق با نص صریح قانون است.

وی با اشاره به مکاتبه صورت گرفته با رییس هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور در زمینه استعلام درخواست برپایی مناظره در برخی دانشگاه‌های استان تصریح کرد: در پاسخ رسیده از هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور به این نکته تاکید شده که چنانچه دانشگاه‌های محل برگزاری اینگونه نشست‌ها دولتی باشد و یا غیردولتی لکن براساس اساسنامه به هر طریقی از بودجه عمومی استفاده کنند نه تنها ممنوع می‌باشد فراتر اینکه اگر در ساعات اداری برگزار شود، حضور کارکنان آنها در این مناظرات نیز با ممنوعیت مواجه است.

دبیر هیات بازرسی انتخابات خراسان جنوبی افزود: براساس این پاسخ صریح، برگزاری مناظره‌های انتخاباتی در هر فضای غیردولتی مانعی ندارد اما در محیط‌های دولتی با منع قانونی مواجه است.

تبلیغات نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور از ساعت صفر بامداد روز پنجشنبه ۲۴ بهمن آغاز شد که مهلت تبلیغات برابر قانون یک هفته است و ساعت ۸ صبح پنجشنبه یکم اسفند پایان می‌یابد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوم اسفند همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه اصلی دارد که چهار نماینده با رای مردم این استان به مجلس یازدهم راه می‌یابند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.