رقیه کرمانیان عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به ارائه گزارش تخلف برخی نامزدها به مراجع قضایی افزود: با مواردی از تخلف که خارج از چارچوب قانون تبلیغات رخ داده بود، بررسی و برخورد و به نامزدها هم تذکر داده شد.

وی اظهار داشت: فرمانداری اردکان پیش از شروع تبلیغات انتخابات با نامزدها جلسات توجیهی برگزار کردهو قوانین و موارد تخلف برای آنها تشریح شده است.

مسوول ستاد انتخابات شهرستان اردکان درباره تخلف نامزدها در نصب پوستر به دیوار شهرها نیز گفت: هیات نظارت و فرمانداری‌ این مساله  را بررسی کرد و مقرر شد که پوسترها توسط گروه تعیین‌شده جمع‌آوری شود.

معاون فرمانداری اردکان اظهارداشت: نقاط متعددی در شهرها و روستاها برای نصب پوسترهای تبلیغاتی اختصاص یافت و براساس مواد ۵۹ و ۶۶ قانون تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی، نصب هرگونه پوستر، آگهی و بنر در هر ابعادی، بر روی درختان سطح شهر ممنوع است.

حوزه انتخابیه اردکان یک نماینده در مجلس دارد که در این حوزه صلاحیت هفت نفر تایید شد.

همچنین  ۱۲ نفر ثبت نام کردند که برخی داوطلبان قبل از بررسی صلاحیت ها انصراف دادند و صلاحیت تعدادی نیز احراز نشد و یا رد صلاحیت شدند.

مجلس شورای اسلامی ۲۹۰ نماینده دارد که چهار نفر از این تعداد نمایندگان استان یزد هستند.

انتخابات مجلس دوم  اسفند ماه ۹۸ برگزار می شود و تبلیغات نامزدها از ساعت ۲۴ چهارشنبه شب هفته گذشته آغاز شد و تا ساعت هشت صبح پنجشنبه هفته جاری یعنی ۲۴ ساعت قبل از آغاز رای گیری پایان می یابد. 

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.