به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات، «علی وفادار» با بیان این مطلب اظهار داشت: برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به همراه داشتن اصل کارت ملی الزامی نیست ولی لازم است فرد شماره ملی خود را بداند.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان ادامه داد: به همراه داشتن اصل کارت ملی، روند احراز هویت رأی دهندگان را تسریع می‌کند.

به گفته وی؛ افرادی که در زمان مراجعه به شعبه اخذ رأی، کارت ملی خود را به همراه ندارند و به ارائه شماره ملی خود بسنده می‌کنند، در بازه زمانی ثبت شماره ۱۰ رقمی کارت ملی توسط کاربر رایانه، قدری منتظر خواهند ماند.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان تصریح کرد: به استناد ماده ۳۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۵۶ آئین نامه اجرایی آن، افراد واجد شرایط رأی دادن در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به منظور ثبت مشخصات و دریافت برگ رأی می‌بایست اصل کارت ملی یا شماره ملی و اصل شناسنامه خود را به همراه داشته باشند.

وفادار با اشاره به اینکه برخی به اشتباه تصور می‌کنند به علت نداشتن کارت هوشمند ملی نمی‌توانند رأی بدهند افزود: این موضوع صحت ندارد و افراد واجد شرایط رأی دادن می‌توانند با در دست داشتن اصل کارت ملی یا شماره ملی و اصل شناسنامه خود به یکی از شعب ثبت نام و اخذ رأی مراجعه نمایند.

شایان ذکر است: بر اساس اطلاعات اداره کل ثبت احوال خراسان جنوبی، حدود ۹۳ درصد واجدین شرایط رأی دادن در استان، کارت هوشمند ملی را در اختیار دارند و در این خصوص استان رتبه چهارم صدور کارت هوشمند ملی در کشور را دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1358331
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.