امیر سرتیپ دوم سید جعفر عقلمند روز سه‌شنبه در افتتاحیه دوره مقدماتی آموزش تربیت مربی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارکنان یگان‌های آجا مستقر در خراسان جنوبی که به میزبانی پدافند هوایی منطقه شرق کشور برگزار شد افزود: این همایش را در راستای فرامین مقام معظم رهبری برای تربیت قشر توانمند و امیدوار به آینده برگزار می‌کنیم. 

وی بیان کرد: امروز ۳۵۰ نفر از خراسان جنوبی برای آموزش حضور دارند که یک سوم آنان را برای تربیت مربی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی انتخاب می‌کنیم و بعد از اینکه در کل کشور ۱۰ هزار نفر را آموزش دادیم باید سه هزار نفر آماده حضور در یگان‌های ارتش به منظور برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کارکنان باشند.

جانشین معاونت بازرسی و ایمنی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تاکنون به غیر از این جلسه، چهار هزار و ۵۰۰ نفر را در کشور آموزش عمومی دادیم و ۱۸۰ مربی آموزش دیدند که یکی از اهداف ما آموزش کارکنان وظیفه است و تاکید داریم کسانی که در این کلاس‌ها حضور دارند با یگان‌ها و مستقیم با سرباز سر و کار داشته باشند.

وی افزود: مراکز مشاوره باید به بحث آموزش در داخل پادگان در کنار غربالگری بپردازند و آموزش خانواده‌ها هم در دستور کار قرار گیرد که باید از این مراحل به زودی عبور کنیم.

امیر سرتیپ دوم عقلمند اظهار داشت: برای نجات جامعه باید به سمت آموزش برویم چون امروز با جنگ نرم مواجه هستیم به طوری که جنگ و جبهه وارد خانه و مدارس وارد شده است.

وی گفت: همانطور که جامعه کوچک شده و همه در یک سفینه نشسته‌ایم اگر فرد کنار ما آسیب ببیند همه آسیب می‌بینند.

وی افزود: وقتی ویروس کرونا در شهری می‌آید همه جهان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و با همه پیشرفت‌های علمی حریف کنترل این بیماری نمی‌شویم اما بدتر از این بیماری، ویروس فضای مجازی است که سرعت انتشار آن بیشتر از هر ویروسی است.

جانشین معاونت بازرسی و ایمنی ارتش اظهار داشت: اگر بخواهیم فضای مجازی را به روی خود ببندیم راه حل نیست بلکه باید استفاده بهینه را آموخت و به مصونیت برسیم.

وی گفت: علاوه بر ویروس فضای مجازی با ویروس داعش که هوز به طور کامل از صفحه روزگار محو نشده مواجهیم چون این افراد حتی به دین ما هم رحم نمی‌کنند و در مدت زمان کوتاه از سراسر آسیا و اروپا و آمریکا عناصر قسی القلب در یک نقطه دنیا جمع شده و جنایت انجام می‌دهند.

وی افزود: سربازهای امروز، سربازهای دیروز نیستند چون فضای مجازی اطلاعات زیادی در اختیار افراد قرار می‌دهد و یکی از آسیب‌ها همین اطلاعات است چون یکی از راه‌های منحرف کردن حریف، بمباران اطلاعاتی است و وقتی بمباران اطلاعاتی شکل می‌گیرد در کنار دادن ۱۰ درصد اخبار صحیح، ۹۰ درصد اخبار هدایت کننده برای کشاندن ما به جایی که خودشان می‌خواهند، ارسال می‌شود.

عقلمند بیان کرد: نسل ما از ۱۲ سالگی کار می‌کرد و فعالیت بدنی داشت و در معاش زندگی خانواده شریک بود اما امروز اینگونه نیست و بچه‌ها نازپروده بار می‌آیند که بعدها سربار می‌شوند چون اهل کار نیستند.

او گفت: امیدواریم این آموزش‌ها آغازی برای گفتمان سازی بین همه باشد و فقط مختص به افراد داخل کلاس نباشد، در خانواده‌ها هم تبدیل به گفتمان شود و همه ما آسیب‌های اجتماعی را جدی بگیریم.

وی افزود: امروز دنیا مثل یک کشتی است که اگر این کشتی سوراخ شود همه با هم غرق می‌شویم و باید هر کدام خود را سرنشین آن بدانیم و نسبت به آسیبی که ممکن است به کشتی وارد شود عکس‌العمل صحیح نشان دهیم.

جانشین معاونت بازرسی و ایمنی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: باید سطح مطالعه و آگاهی خود را افزایش دهیم و اگر بخواهیم در برابر آسیب دیدن کشتی فعالیت داشته باشیم، آن فعالیت اثربخش و مفید باشد و موجب بهبود شود این گفتمان از درون یگان به درون خانواده و اجتماع سرایت کند.

وی گفت: البته زمینه آسیب‌های اجتماعی در خراسان جنوبی به دلیل بافت سنتی مردم کمتر است و باید با تلفیق روش‌های سنتی و جدید به موفقیت دست یابیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.