علی ناصری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مراتب به صورت کتبی به روسای دانشگاه‌ها اعلام شده و طبق ماده ۵۹ قانون انتخابات حضور کاندیداها در اماکن دولتی یا اماکنی که از اعتبارات دولتی استفاده می‌کنند، ممنوع است و مرتکب مجرم شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های خصوصی ممنوعیتی برای برگزاری مناظره انتخاباتی ندارند تصریح کرد: در صورت تقاضا ممانعتی طبق قانون برای صدور مجوز وجود نخواهد داشت.

فرماندار بیرجند در پاسخ به این پرسش که آیا فرمانداری برنامه‌ای برای فراهم کردن زمینه برگزاری مناظره انتخاباتی در خارج از فضای دانشگاه دارد گفت: فرمانداری به عنوان مجری انتخابات تکلیفی ندارد که اماکنی را برای مناظره کاندیداها در نظر بگیرد اما اگر تشکل‌ها جایی خارج از اماکن دولتی بخواهند مناظره برگزار کنند برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی مجوز لازم را پس از بررسی می‌دهیم.

وی اضافه کرد: امنیت برگزاری این جلسات با برگزارکنندگان است و باید از حوزه انتظامی مجوز گرفته شود.

ناصری گفت: فرمانداری برای برخی از مناظره‌ها که بخش خصوصی اجراکننده آن بود، مجوز صادر کرد اما باید بخش خصوصی هم در نظر داشته باشد که موقعیت یکسان برای همه کاندیداها به وجود آید.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا در برخی دانشگاه‌ها مناظره برگزار می‌شود اظهار داشت: اگر در جایی دیگر از کشور و در برخی دانشگاه‌های کشور تخلفی در زمینه انتخابات صورت می‌گیرد بنا نیست که ما هم این تخلف را انجام دهیم.

رییس ستاد انتخابات مرکز حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف گفت: افرادی که اقدام به برگزاری برخی مناظره‌ها برای کاندیداها می‌کنند باید فرصت برابری برای حضور همه کاندیداها وجود داشته باشد زیرا اکنون ۲۲ نامزد در حوزه انتخابیه شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف حضور دارند.

وی افزود: اگر دستورالعملی برای برگزاری مناظره در دانشگاه‌های دولتی ابلاغ شده، از نظر ما تخلف است زیرا مجری اصلی انتخابات وزارت کشور است و این مهم به صراحت در قانون انتخابات آمده است.

ناصری اظهار داشت: تشکل‌های دانشجویی به عنوان پیشرو و بخش فرهیخته جامعه باید قوانین انتخابات را به خوبی بررسی کنند و سرلوحه کار همگان باشد.

وی با تاکید بر اینکه اجازه سوء‌استفاده و التهاب را در محیط دانشگاه نمی‌دهیم گفت: کاندیداها هم نباید به دنبال حضور در اماکن دولتی همچون دانشگاه‌ها باشند چون قطعا نسبت به قوانین توجیه شده‌اند و تمامی فعالیت‌های آنان رصد می‌شود.

فرماندار بیرجند گفت: فرمانداری آمادگی هرگونه همکاری در زمینه ایجاد شور و نشاط انتخاباتی را با اقشار و گروه‌های مختلف دارد اما تمامی اقدامات باید به صورت قانونی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: شور و نشاط انتخاباتی باید طبق قوانین کشور ایجاد شود و از هرگونه اقدام غیرقانونی به بهانه ایجاد شور انتخابات جلوگیری خواهد شد که به نفع همه است.

اظهارات روز گذشته فرماندار بیرجند در نشست خبری درباره ماده ۵۹ قانون انتخابات مبنی بر اینکه در اماکنی مثل دانشگاه‌ها، مراکز عملی و نهادهایی که از بودجه عمومی به هر نحو استفاده می‌کنند، نباید مناظره با حضور کاندیداها انجام شود، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های استان و فضای مجازی داشته است.

تبلیغات نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور از ساعت صفر بامداد روز پنجشنبه ۲۴ بهمن آغاز شد که مهلت تبلیغات برابر قانون یک هفته است و ۲۴ ساعت قبل از اخذ رای پایان می‌یابد.

۱۲۷ داوطلب در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند که در نهایت با اعلام اسامی نامزدها توسط شورای نگهبان، ۷۰ نفر شامل ۶۵ مرد و ۵ زن در این استان تایید صلاحیت شدند.

رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی اعلام کرد: از آغاز مهلت تعیین شده برای تبلیغات نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکنون، ۶ نفر انصراف خود را از ادامه رقابت اعلام کرده‌اند.

با انصراف این افراد، آمار نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان خراسان جنوبی به ۶۴ نفر رسیده است.

استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه اصلی دارد که چهار نماینده با رای مردم از این استان به مجلس یازدهم راه می‌یابند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوم اسفند برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.