حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی روز چهارشنبه در همایش بزرگ فعالان فضای مجازی خراسان جنوبی با بیان اینکه باید از ظرفیت فضای مجازی در رواج فرهنگ انقلابی و اسلامی استفاده شود افزود: اگر فرهنگ ناب اسلامی در جامعه رواج یابد، دشمن در هر جایی زمین‌گیر می‌شود چون هیچ حرفی در مقابل این فرهنگ اصیل ندارند.

وی اظهار داشت: فضای حقیقی و مجازی جامعه باید مدیریت و سالم‌سازی شود، در حال حاضر  کوتاهی‌های بسیار زشت در فضای مجازی کشور وجود دارد در حالی که باید با مدیریت صحیح به جامعه خوراک فکری سالم برسد.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: برخی مسوولان تنها به عنوان مسوولیت خود اکتفا کرده‌اند و هیچ اقدامی برای حفظ محیط فکری جامعه انجام نمی‌دهند و فضای مجازی رها شده است.

عبادی گفت: ایجاد فتنه‌ها تنها گوشه‌ای از آسیب های فضای مجازی است، باید فضای مجازی از دست دشمن گرفته و به نیروهای داخلی سپرده شود.

وی افزود: در حال حاضر فضای مجازی به دلیل کارشکنی های برخی مسئولان همچنان در دست دشمن درجه یک نظام اسلامی قرار دارد و بمباران فکر و اندیشه می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار داشت: همانطور که جسم انسان نیازمند غذا و خوراک سالم است، روح و روان انسان هم به خوراک فکری سالم نیاز دارد، مسوولان هنوز فضای مجازی را به دست نیروهای توانمند داخلی نداده‌اند.

وی یادآور شد: در شرایط نابسامان اقتصادی بیش از فقر مادی، بیماری و رنج فرهنگی برای انسان حاصل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: اینکه انسانی سیر الی‌الله می‌کند نیازمند توشه مادی و معنوی است، کمبودها گاهی اشخاص را زمین‌گیر می‌کند و در روایات تعبیر شده تنگ دستی یکی از بلاهای است که انسان را در سختی قرار می‌دهد.

عبادی گفت: باید مسوولان مشکلات اقتصادی و معیشتی را رفع  کنند تا مردم در مسیر فرهنگی دچار مشکل  نشوند.

در این آیین  ۷۰ نفر از فعالان فضای مجازی خراسان جنوبی تجلیل شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.