محمدرضا دلیری روز دوشنبه در سومین نشست کارگروه پیش‌ بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد ستاد استانی بازآفرینی شهری که در دادگستری استان برگزار شد افزود: با توجه به گسترش مهاجرت و حاشیه‌ نشینی تلاش برای توسعه فرهنگی ضرورت دارد که دستگاه‌ها باید به آن توجه داشته باشند.

وی گفت: خراسان جنوبی به واسطه شاخص‌های امنیتی که دارد، جزو استان‌های امن کشور است که بیانگر تلاش نیروهای نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و همکاری مردم است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های انجام شده، مسایل و آسیب‌های اجتماعی یکی از تهدیدات در این استان است که اگر مهار نشود امنیت را به مخاطره خواهد انداخت.

وی تصریح کرد: در حوزه توسعه متقارن شهر و روستا مسایل اجتماعی باید به خوبی مورد توجه قرار گیرد.

دلیری افزود: متاسفانه شاهد برخی تکانه‌های اجتماعی در حاشیه شهر و روستاها هستیم که اگر نتوانیم با نگاه کاربردی به آن توجه کنیم قطعا امنیت اجتماعی به مخاطره می‌افتد.

وی یادآور شد: براساس آمار تهدید حوزه اجتماعی در روستا به مراتب از شهرها بیشتر است که نیازمند اهتمام همه دستگاه‌های متولی است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: در برخی مناطق روستایی شاهد بروز اختلافات قومی و قبیله‌ای هستیم که بعضا به تعارض ختم می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی اختلافات برای ممیزی مراتع است گفت: با توجه به نزول رحمت الهی مساله حقابه رودخانه‌های فصلی باید با ورود کارشناسانه دستگاه‌ها مرتفع شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.