سردار مجید شجاع روز یکشنبه در ششمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی که به ریاست استاندار و با حضور معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر در استانداری برگزار شد افزود: برابر آمار از ابتدای امسال تا روز گذشته ۴۳ تن انواع مواد مخدر توسط نیروی انتظامی استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از مساحت استان را مناطق بیابانی و کویری تشکیل می‌دهد گفت: در حوزه کویری استان برای رصد قاچاقچیان مواد مخدر نیازمند استقرار تجهیزات پیشرفته از جمله پهپاد مناسب هستیم.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: یک هزار و ۱۸۵ دستگاه خودرو از قاچاقچیان مواد مخدر توقیف و پنج هزار و ۱۰۷ نفر نیز از ابتدای امسال در حوزه مواد مخدر دستگیر شده‌اند. 

وی از متلاشی شدن ۶۵ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: همچنین از ابتدای امسال تاکنون ۶۳۶ نفر خرده‌فروش مواد مخدر در خراسان‌ جنوبی دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

سردار شجاع تصریح کرد: بخشی از کشفیات مواد مخدر در پایگاه‌های ایست و بازرسی استان انجام می‌شود که در این راستا اولویت ما ایجاد ایستگاه‌های بازرسی جدید و تجهیز و بازسازی ساختمان‌های فرسوده است.

وی افزود: خراسان جنوبی ۳۲ هزار نفر در روستاهای حاشیه کویر جمعیت دارد که به طور معمول سرعت باد در کویر دو تا سه برابر بیشتر بوده از همین لحاظ برای پایش کویر و مرز نیازهایی وجود دارد و امکانات فعلی کفایت نمی‌کند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.