سید کمال‌الدین میرجعفریان روز جمعه در نشست شورای اداری شهرستان درمیان که با حضور رییس بنیاد مستضعفان و استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: چالش‌های احصا شده از لحاظ کمی تبدیل به برنامه شده و به عنوان سند توسعه میان مدت شهرستان دنبال می‌شود. 

وی با اشاره به حضور بنیاد مستضعفان برای اجرای برنامه محرومیت‌زدایی شهرستان درمیان گفت: سند این محرومیت زدایی از برنامه‌های ۱۵ مهرماه روز ملی روستا و عشایر در استان بود که چهار دستگاه معین برای شهرستان‌های مرزی زیرکوه ، درمیان سربیشه و نهبندان مشخص شدند. 

وی با بیان اینکه سه تفاهم نامه محرومیت‌زدایی با نهاد های حاکمیتی روز ملی روستا و عشایر به امضا رسید افزود: سند توسعه درمیان نیز بر اساس ظرفیت‌های شهرستان، چالش‌ها و نیازمندی‌ها تنظیم و تحویل بنیاد مستضعفان می‌شود. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: برنامه محرومیت‌زدایی در ۲ گرایش زیرساخت‌های عمرانی و اقتصادی دنبال خواهد شد که بحث اشتغال نیز در آن دیده شده است. 

وی گفت: نیازمندی‌های شهر و روستاهای شهرستان در بحث عمرانی و اقتصادی تبدیل به برنامه و سپس برای آن پروژه تعریف شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای  استانداری خراسان جنوبی نیز با اشاره به وجود برخی شاخص‌های محرومیت در درمیان گفت: از فرصت‌های همجواری با مرز افغانستان برای صادرات محصولات مختلف در این شهرستان می‌توان استفاده کرد. 

عالیه خواجوی اظهار داشت: وجود زمینه‌های تاریخی و اجتماعی و مشارکت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی امکان استفاده از انرژی پاک، بازار مصرف بالقوه در کشور افغانستان نیز از جمله مواردی است که در این شهرستان می‌تواند مورد توجه باشد. 

وی تهدیدهای خشکسالی در این منطقه را یادآور شد و افزود: زلزله خیر بودن منطقه، مجاورت با کشور توسعه نیافته افغانستان و بالا بودن نرخ مهاجرت به دلیل نبود اشتغال از دیگر تهدیدهای موجود است. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: شهرستان درمیان با شرایط فعلی دارای برخی تنگناهای ساختاری و مزیت‌های نسبی است. 

وی گفت: معادن مرز مشترک صنایع دستی و دامداری و کشاورزی از مزیت‌های نسبی این شهرستان است که اگر هدف‌گذاری درست شود توسعه صنایع تبدیلی، تجارت بین‌المللی و حمل و نقلی مرزی را در این شهرستان فعال می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.