سردار علی قاسمی روز چهارشنبه در همایش بزرگ یاوران و طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد با اشاره به اهمیت مصوبات شورای امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: مبنای کار این شورا قانون بود و گروه‌های یاوران امر به معروف و نهی از منکر باید آموزش‌های لازم را ببینند که بر مبنای قانون وظیفه خود را انجام دهند. 

وی با بیان اینکه ستاد امر به معروف ستاد دولتی نیست بلکه ستاد مردمی وابسته به نهاد رهبری است تاکید کرد: نیروی انتظامی که مسؤولیت برخورد با مفاسد را دارد پشتیبان امر به معروف است و در این راستا همکاری تنگاتنگ بین نیروی انتظامی و بسیج و سپاه وجود دارد. 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی همچنین از هماهنگی دادستان‌ها در سطح شهرستانی و استانی تقدیر کرد و گفت: اما ضعف قانون موجود بر روی میز دادستان و برداشت قضات از کتاب قانون از نکاتی است باید به آن بیشتر توجه کرد. 

وی با تاکید بر اینکه همه این مطالبه گری‌ها از دروازه قانون باید عبور کند افزود: امید است در چهارچوب قانون بتوان درخواست‌ها، تشخیص‌ها و انتقادها را مطرح کرد. 

سردار قاسمی همچنین از وجود قوانین پوسیده در ادارات و سازمان‌ها به عنوان یک اشکال یاد کرد و گفت:برخی قوانین در ادارات از جمله منابع طبیعی مربوط به دوران طاغوت است که مردم را ناراضی می‌کند لذا باید بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب وزرا اشکال این قوانین را احصا و به مجلس لایحه بدهند. 

وی با بیان اینکه ضعف قانون، اجرائیات و حضور در صحنه را با مشکل مواجه می‌کند گفت: آنچه ماموریت داریم اجرای قانون بوده و طبیعی است برخی خواسته‌ها روی زمین می‌ماند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی همچنین  ایام نوروز را یکی از زمان‌هایی عنوان کرد که در آن مظاهر فساد آشکار می‌شود و بر فعال شدن گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر در این ایام تاکید کرد. 

وی با انتقاد از وضعیت حجاب برخی کارمندان نیز اظهار داشت: عده‌ای در دستگاه‌های اجرایی و ساعت اداری حجاب خوبی دارند ولی ظاهر آنها در بازارها، پاساژ و خیابان کاملا متفاوت است که وظیفه داریم در این زمینه تذکر بدهیم. 
 
سردار قاسمی وضعیت فرهنگی استان خراسان جنوبی را یادآور شد و گفت: باید با گروه‌های ضد گردشگری که هدفی غیر از گردشگری سالم دارند برخورد کنیم و در این زمینه از اقدام اخیر نیروهای انتظامی و دادستانی طبس نیز باید تشکر کرد. 

وی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر مختص طبس نیست و در همه مناطق گردشگری باید این پیش بینی‌ها شود گفت: در اقدامات سلبی نیز نیروی انتظامی و پلیس پشتیبان گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر هستند. 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن را با اهمیت برشمرد و افزود: دشمن همواره دنبال آن است به هر بهانه ما را از حضور در برنامه های دهه فجر و۲۲ بهمن بازدارد ولی باید آگاه باشیم. 

وی یکی دیگر از مصادیق امر به معروف را تشویق به شرکت در انتخابات دانست و گفت:  باید تلاش کنیم مردم با یک انتخاب شایسته نماینده‌ای را به مجلس بفرستند که مطالبه‌گر باشد نه سازش کار، پس باید نماینده سازش ناپذیر بفرستید تا از حقوق هیچکس کوتاه نیاید.

سردار قاسمی همچنین از برگزاری مراسم اربعین حاج قاسم سلیمانی در بیرجند خبر داد و گفت: این مراسم پنجشنبه ۲۴ بهمن ماه در مصلی المهدی(عج) بیرجند برگزار می‌شود. 

وی در بخشی دیگر از سخنانش ضمن انتقاد از وضعیت پروازهای فرودگاه بیرجند و برنامه کنسلی گفت: حجت الاسلام پناهیان به عنوان سخنران اصلی این همایش دعوت شده بود که به خاطر کنسل شدن پرواز صبح چهارشنبه به این همایش نرسید. 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ادامه داد: با هماهنگی انجام شده از نماینده ولی فقیه در استان درخواست سخنرانی داشتیم که ایشان نیز به علت فوت دامادشان شرایط ایراد سخن در همایش را نداشتند.  

همچنین در این همایش ۲ نفر از آمران به معروف از تجربیات خود در مسیر امر به معروف و نهی از منکر و شیوه‌های صحیح آن سخن گفتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.