به گزارش خبرنگار مهر، مشیر الحق عابدی دوشنبه شب در نشست صمیمی نخبگان و فعالان حوزه فاوای استان با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: در حال حاضر بالغ بر ۶۱۴ روستای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پرسرعت متصل شده است که رشد چهار برابری را نشان می‌دهد.

وی از افزایش دو برابری مشترکان اینترنت استان طی دو سال گذشته خبر داد و گفت: این اقدامات نتایج تلاش در حوزه ارتباطات و همچنین پیگیری مجدانه استاندار خراسان جنوبی بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: در مجموع از ابتدای دولت تاکنون بالغ بر ۲۹۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و دولتی در حوزه توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هزینه شده است.

رئیس دانشگاه بیرجند نیز در این جلسه این دانشگاه را دانشگاه معین و مادر استان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

خامسان بیان کرد: با زیرساخت‌های ایجاد شده در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان این دانشگاه سرمایه گذاری زیادی در بخش آی تی انجام داده است.

وی بر لزوم توجه ویژه به بخش فناوری اطلاعات تأکید کرد و گفت: توجه ویژه به این بخش سبب تثبیت اشتغال در استان و به خصوص مناطق مرزی خواهد شد.

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به کلنگ زنی شهرک ای تی در استان، عنوان داشت: با توجه به فاصله این شهرک با دانشگاه و بنیاد نخبگان بهتر است تجدید نظری در مکان آن انجام شود تا دانشگاه و بنیاد نخبگان و شرکت‌های فعال در این حوزه بتوانند در کنار یکدیگر قرار گیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.