به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز سه شنبه در نشستی با روسای برخی مراکز دانشگاهی خلخال از فعالیت پنج مرکز آموزش عالی از جمله دانشکده علوم پزشکی ، دانشگاه آزاد اسلامی ، دانشگاه پیام نور ، دانشکده علمی ، کاربردی مرکز آموزش فنی و حرفه ای و دانشکده فنی و حرفه ای ابن سینا با بیش از 6 هزار دانشجو در رشته های مختلف تحصیلی در این شهرستان خبرداد.
وی با اشاره به اینکه مسیر مراکز علمی و دانشگاهی این شهرستان به سمت تحصیلات تکمیلی بوده و رویکرد علمی در این مراکز شکل گرفته بر لزوم ارتقای علمی دانشجویان و ایجاد فرصت های تحقیقاتی و پژوهشی برای آنها تاکید کرد.
رئیس دانشکده فنی و حرفه ای ابن سینای خلخال نیز در این نشست از افزایش تعداد رشته های تحصیلی در این دانشکده خبر داد و گفت: سه رشته تحصیلی معماری ، آی تی و مکانیک خودور در این دانشکده دایر بوده و بیش از 300 دانشجو در مقطع کاردانی در این رشته ها مشغول تحصیل هستند.
وی به راه اندازی چهار رشته تحصیلی جدید در دانشکده فنی و حرفه ای ابن سینای خلخال اشاره کرد و افزود: با راه اندازی این رشته ها که مطابق با خواسته و نیاز منطقه انتخاب شده اند ضمن افزایش 2 برابری تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل
در این دانشکده زمینه اشتغال فارغ التحصیلان این مرکز آموزش علمی نیز پس از پایان تحصیلات در منطقه فراهم خواهد شد.
وی همچنین از راه اندازی سالن ورزشی و دایر شدن چند رشته ورزشی در جهت ایجاد امکانات ورزشی دانشجویان در این دانشکده خبر داد.
او اظهار کرد: برای رفاه حال دانشجویان و تامین شهریه تحصیل ، تسهیلات ارزان قیمت بانکی با بازپرداخت طولانی مدت دارای تنفس 2 ساله به متقاضیان پرداخت می شود.
وی گسترش فضای فیزیکی ساختمان دانشکده و ایجاد امکانات رفاهی دانشجویی همچون راه اندازی بوفه دانشجویی ، خرید تجهیزات جدید آموزشی و راه اندازی کانون بسیج دانشجویی در این دانشکده را از جمله اقدامات اخیر صورت گرفته ذکر کرد.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.