طرح توسعه شبکه پهن باند و تلفن همراه شامل ارتقای ۱۲ سایت تلفن همراه به فناوری‌های نسل سوم و چهارم و راه‌اندازی سه سایت تلفن همراه جدید از جمله این طرح‌ها است که در سفر امروز «محمدجواد آذری جهرمی» به طور همزمان افتتاح شد.

طرح توسعه شبکه فیبرنوری روستایی شامل اجرای ۷۹ کیلومتر فیبرنوری در مناطق روستایی و افزایش پوشش تلفن همراه در ۳۸ روستای استان از دیگر طرح‌های ارتباطی خراسان جنوبی است.

توسعه شبکه دسترسی مشترکان ثابت استان و توسعه ظرفیت انتقال هم در سومین روز دهه فجر با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره‌برداری رسید.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در نشست افتتاح طرح‌های ارتباطی استان که در محل استانداری برگزار شد گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف ایجاد توسعه و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در استان پروژه‌هایی را در دست اجرا دارد که از مهمترین آنها می‌توان به ۲۲۸ کیلومتر فیبرنوری اشاره کرد.

مصطفی بهی با بیان اینکه پروژه فیبرنوری روستایی با هدف توسعه و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی روستایی در حال انجام است افزود: با بهره‌برداری از شبکه فیبرنوری شاهد تقویت و کیفیت ارتباطی در مناطق روستایی و ارائه خدمت مطلوب به مردم خواهیم بود.

وی با اشاره به مزیت‌های فیبرنوری نسبت به سایر خطوط انتقال گفت: به علت ظرفیت بالای فیبرنوری در انتقال دیتا، توسعه این نوع خط ارتباطی علاوه بر تقویت سرویس‌های ارتباطی موجود، امکان ارائه سرویس‌های نوین ارتباطی را در سطح روستاها امکان‌پذیر می‌کند.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی ادامه داد: با اجرای طرح مذکور با اتصال برخی سایت‌های همراه به شبکه فیبرنوری امکان ارتقای فناوری برای این سایت‌ها نیز فراهم می‌شود.

وی گفت: ایجاد ۸۵ سایت روستایی و ۱۰۱ سایت ارتقای سایت تلفن همراه از دیگر پروژه‌های مهم و در دست اجرا در استان خراسان جنوبی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سومین روز دهه فجر برای افتتاح چند طرح عمرانی و دیدار با مسوولان و فعالان حوزه ارتباطات وارد خراسان جنوبی شد.

وی بدو ورود به خراسان جنوبی راهی روستای گارجگان شهرستان خوسف شد و از پروژه اتصال سایت همراه این روستا به فیبرنوری بازدید کرد.

۴۶۹ پروژه مخابراتی استان خراسان جنوبی نیز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این استان به بهره‌برداری رسید.

آذری جهرمی این تعداد طرح را با همراهی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان استان همزمان با پروژه بهینه‌سازی شبکه مخابراتی شهر خوسف افتتاح کرد.

۴۹۴ میلیارد ریال برای اجرای این طرح‌های مخابراتی در خراسان جنوبی سرمایه‌گذاری شده است.

استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.