این آموزشگاه با مساحت هزار و ۳۵۰ متر مربع و زیربنای ۷۰۸ متر مربع از محل اعتبارات دولتی و مشارکت خیر مدرسه‌ساز با اعتبار ۲۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال ساخته شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در آیین افتتاح این آموزشگاه گفت: تاکنون ۸۰ درصد مدارس استان از سیستم گرمایشی استاندارد برخوردار شدند و مابقی تا سال آینده انجام می‌شود.

سید کمال‌الدین میرجعفریان ادامه داد: حذف مدارس کانکسی، مقاوم‌سازی مدارس و استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس از مهمترین برنامه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای تحقق این مهم استفاده می‌شود، اظهار داشت: رفع نیازهای آموزشی به صورت استاندارد و حذف مدارس کانکسی از اولویت‌هاست.

وی با بیان اینکه حذف ۵۸ مدرسه وارد فاز اجرایی شده است گفت: در سال آینده مدارس کانکسی برای روستاها و شهرهای بالای ۱۰ دانش‌آموز حذف خواهد شد.

میرجعفریان با اشاره به اینکه باید سرانه آموزشی در شهرها و روستاها به حد استاندارد برسد، تصریح کرد: قدم‌های خوبی برداشته شده و دولت اهتمام ویژه‌ای دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: یکی از برنامه‌های اصلی ما احصای نیازمندی‌ها و اولویت‌بندی‌های برنامه‌ها و استفاده مضاعف از ظرفیت‌ها و توان خیران و دستگاه‌های اجرایی است.

وی با بیان اینکه همت خیران و دولت ستودنی است افزود: انتظار داریم که این نهضت ادامه یابد و مدارسی که سنوات زیادی از ساخت آن گذشته است، با مدارس استاندارد جایگزین شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در آیین بازدید از پروژه آمفی تئاتر استاد ناقوس در شهر خوسف هم گفت: هر پروژه‌ای که پیشرفت فیزیکی مطلوبی داشته باشد، در اولویت تخصیص اعتبارات قرار می‌گیرد.

میرجعفریان افزود: پرداخت اعتبارات برای ادامه کار در تکمیل پروژها، منوط به پیشرفت فیزیکی آنها است و پروژه آمفی تئاتر ناقوس خوسف با برآورد هزینه‌ای معادل ۲۵ میلیارد ریال در حال اجرا است.

 سالن آمفی تئاتر شهر خوسف از پروژه‌هایی است که ۱۰ سال قبل کلید خورد و تاکنون معطل مانده اما در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است و با توجه به برنامه‌ریزی‌های فرمانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی به همراه جمعی از مسوولان امروز (یکشنبه) برای پیگیری اجرای این مصوبات به شهرستان خوسف سفر کرد.

سفر استاندار خراسان جنوبی ۲۶ مرداد امسال به شهرستان خوسف ۵۵ مصوبه داشت.

استاندار خراسان جنوبی در یک سال گذشته به ۱۱ شهرستان استان سفر کرده که این سفرها حدود ۶۰۰ مصوبه داشته و ستاد پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار در معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی مستقر است.

استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان خوسف در ۳۶ کیلومتری بیرجند است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.