حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر روز پنجشنبه در اجلاسیه شهدای سادات خراسان جنوبی به مقایسه امروز نظام جمهوری اسلامی با قبل از پیروزی انقلاب اشاره کرد و افزود: مردم امروز عظمت آفریده و در برابر مهمترین قدرت‌های سلطه‌گر دنیا ایستاده‌اند، قدرت‌ها التماس می‌کنند با ما ملاقات داشته باشند.

وی گفت: امروز شما به جایی رسیده‌اید که موشک‌های تولید شده به دست رزمندگان و سپاهیان با ایمان کشور وارد پایگاه‌های مهم آمریکا می‌شود لذا با اقدام چند شب اخیر دنیا تکان خورده است.

نماینده سابق ولی‌ فقیه در امور حج و زیارت اظهار داشت: ترامپ دیوانه که رجز شیطانی می‌خواند تعجب کرده است آمریکا که اینهمه ادعا دارد می‌تواند موشک‌ها را در هوا بزند ولی نتوانست هیچ اقدامی انجام دهد.

وی گفت: رزمندگان ایران جرات کرده‌اند پایگاه‌های آمریکایی را به موشک بسته و مقام معظم رهبری با اقتدار اعلام کند آمریکا باید از منطقه بیرون برود و دیگر اجازه نمی‌دهیم آمریکا در منطقه باشد.

قاضی عسکر تاکید کرد: اکنون می‌بینید روز به روز این کشور مقتدرتر و راسخ‌تر پله‌های ترقی را جلو می‌برد و گام به جلو بر می‌دارد.

وی به نامه‌ امام خمینی (ره) به رییس جمهوری شوروی «۱۱ دی ۱۳۶۷» اشاره کرد و گفت: امام خمینی در نامه عبرت‌آموز خویش به گورباچف از صدای شکسته شدن استخوان‌های مارکسیسم سخن به میان آورد که اولین بار زمان خودشان تفسیر شد و امام(ره)، مرگ کمونیسم را در کاخ کرملی اعلام کرد.

این محقق و پژوهشگر تصریح کرد: امام خمینی(ره) به برکت استقامت خانواده شهدا این کار را کردند و اگر امروز می‌بینید رهبری مقتدرانه در برای قدرت‌های دنیا ایستاده و حرف می‌زنند بخاطر همین پشتوانه است.

حجت‌ الاسلام قاضی عسکر اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ گونه سلاح جنگی نداشتیم اما اکنون سپاهیان نیروهای مسلح، بسیج، سپاه، نیروی انتظامی و ارتش، امنیت داخلی و فضا را تامین کرده‌اند و با پرتاب موشک یا نابودی پهباد آمریکایی آبروی دشمن در دنیا رفته است.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها داعش را ایجاد کردند و این نه فقط ایران بلکه کشورهای منطقه را دچار بحران کرد ابتدا با خشونت هرچه تمام‌تر وارد شدند تا بین ما و جبهه اصلی مقاومت فاصله انداخته و سپس حکومت را تصرف کنند.

نماینده سابق ولی‌ فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: داعش مردم عادی را دستگیر می‌کرد مقابل دوربین گوش تا گوش می‌بریدند و فیلم آن را منتشر می‌کردند، افراد را زنده زنده در آتش سوزانند، زنان ایزدی را اسیر کرده و فروختند و این استکبار از آنان حمایت و جنایت کرد.

وی گفت: همچنین داعش کلیساها و مساجد را ویران کردند و حدود ۲ هزار نفر از روحانیون اهل سنت را در موصل و اطراف آن به شهادت رساندند و فقط بحث شیعه و سنی نبود.

حجت‌ الاسلام قاضی عسکر عنوان کرد: آمریکا و کشورهای منطقه از داعش حمایت کرده و هزینه کردند اما سردار سپهبد سلیمانی با اخلاص خود برخی رزمندگان را انتخاب کرد و در جبهه‌ها حضور پیدا کردند لذا اکنون اثری از داعش نیست.

وی با بیان اینکه اکنون لبنان امن شده است افزود: آمریکا و داعشی‌ها می‌خواستند بشار اسد را سرنگون کنند اما نتوانستند، داعش تا نزدیک بغداد جلو آمد که اگر سردار سلیمانی نبود بغداد سقوط می‌کرد اما به برکت شهدا و مدافعان حرم و درایت‌، هوشمندی و اخلاص مقام معظم رهبری اکنون عراق حکومت دارد.

نماینده سابق ولی‌ فقیه در امور حج و زیارت گفت: قابل تصور نیست که مجلس عراق رای صادر کند که آمریکا باید از منطقه بیرون برود، اینها به برکت خون شهدا و دستاوردهای شما است.

وی با بیان اینکه خانواده شهدا ضرر نکرده‌اند و پیش خدا و پیغمبر رو سفید هستند افزود: امروز اگر امنیت، پیشرفت و ترقی داریم بخاطر فداکاری‌ها و همین خون شهدا است پس همسران و فرزندان شهدا باید همیشه سرهای خود را برافراشته نگه دارند چون افتخارآفرین هستید.

قاضی عسکر به تظاهرات خونین ۱۹ دی ۱۳۵۷ در قم اشاره کرد و گفت: اکنون بعد از گذشت ۴۰ سال از این واقعه به عظمت بزرگی رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه خدا به ما نعمت امام و سپس رهبری داده است افزود: امروز رهبری داریم که از تمام رهبران دنیا سر و بالاتر است همچنین انسانی عالم، جامع، متفکر، سیاستمدار، مدیر، باتقوا و زاهد که با چشم بینا و بیدار از همه نظر مراقب همه مسایل است.

نماینده سابق ولی‌ فقیه در امور حج و زیارت عنوان کرد: در مراسم تشییع شهدای مقاومت میلیون‌ها آدم داوطلبانه حضور پیدا کردند پس خانواده شهدا بدانند ضرر نکرده‌اند و آینده مال شما است.

وی ادامه داد: داعش به همت شهدای مدافع حرم و مقاومت از بین رفت آمریکا نیز از بین خواهد رفت اما شرط آن این است که مقاوم و گوش به فرمان رهبری باشیم مسوولان نیز باید بکوشند.

حجت‌ الاسلام قاضی عسکر با طرح این سوال که ثمره خون شهیدان برای خود شهید، خانواده آنان و مردم عزیز کشور چه بوده است اظهار داشت: گاهی گوشه و کنار، معاندین اسلام و کسانی که نمی‌خواهند عزت و سربلندی اسلام را ببیند به خانواد شهیدان حرف‌هایی می‌زنند که دل آنان را به درد می‌آوردند و می‌پرسند نتیجه اینهمه شهید چه شد.

وی گفت: شهادت مرگ نیست و در این زمینه قرآن می‌فرماید فکر نکنید شهید مرده است بلکه او زنده است و نزد پروردگار روزی خوار بوده و شاهد اعمال ما هستند.

نماینده سابق ولی‌ فقیه در امورحج و زیارت بیان کرد: شهدا بسیار خرسند هستند از اینکه خداوند این عنایت را شامل حال آنان کرده است و این نشانگر اوج عظمت برای شهداست چراکه در قرآن آمده است خدا جان برخی انسان‌ها را از آنان می‌خرد و با آنان معامله می‌کند.

وی اظهار داشت: پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا بدانند جایگاه شهدا بسیار بالا است بنابراین نباید غصه بخوریم، هرچند از دست دادن این افراد خیلی سخت است اما افرادی حقیر مثل من باید گریه کنیم.

قاضی عسکر گفت: شهدایی مانند سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی یکپارچه نور، اخلاص و فضیلت بودند لذا مردم مراسم بسیار باشکوه برای تشییع این شهید بزرگوار و شهدای مقاومت در شهرهای مختلف برگزار کردند.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌های شهدا بهره و نصیب فراوانی می‌بردند یادآور شد: در روایات آمده است خدا به شهید اجازه می‌دهد تا حداقل ۷۰ نفر را شفاعت کند لذا خانواده شهدا مورد شفاعت او قرار می‌گیرند.

این محقق و پژوهشگر با بیان اینکه در مقابل خانواده شهدا احساس حقارت می‌کنیم ادامه داد: خانواده شهید از دو جهت شفاعت فرزندش و صبر و مقاومت مورد الطاف خداوند قرار می‌گیرند.

اجلاسیه ۱۴۱ شهید سادات خراسان جنوبی در راستای کنگره ۲ هزار شهید استان با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار و جمعی از مسوولان و قشرهای مختلف مردم در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.