مجید بیکی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نهبندان با پیشرفت ۸۹ درصدی در اجرایی شدن مصوبات سفر استاندار در صدر شهرستان‌های استان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تمام مصوبات سفر استاندار وارد فاز اجرایی شده و تعدادی از مصوبات در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد، اضافه کرد: اجرایی شدن این مصوبات باعث توسعه مختلف شهرستان و حل بسیاری از مشکلات شده‌ است.

بیکی عنوان کرد: باند دوم محور نهبندان - شوسف به طول ۱۷ کیلومتر با اعتبار ۳۴ میلیارد تومان از مصوبات سفر استاندار خراسان جنوبی افتتاح شده و عملیات اجرایی ادامه این مسیر به طول ۱۲ کیلومتر با اعتبار بیش از ۶۰ میلیارد تومان آغاز شده که اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی قول داده که این محور تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد.

فرماندار نهبندان ادامه داد: همچنین علاوه بر مصوبه سفر استاندار خراسان جنوبی با پیگیری ایشان ساخت ۲۰ کیلومتر از باند دوم محور نهبندان - سربیشه از سوی وزارت راه و شهرسازی تامین اعتبار شده و مناقصه آن در حال برگزاری است.

بیکی گفت: در حوزه بهداشت و درمان نیز دستگاه سی تی اسکن بیمارستان شهید آتشدست نهبندان با اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ مییلون تومان خریداری شده و اوایل دی‌ماه به شهرستان منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه بهسازی اورژانس بیمارستان شهید آتشدست نهبندان با اعتبار حدود هشت میلیارد تومان از مصوبات سفر استاندار خراسان جنوبی در دست اجرا است، اضافه کرد: این طرح از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و اوایل سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسد.

بیکی عنوان کرد: تاکنون ۲۵ قطعه از مجتمع گلخانه‌ای شهرستان که در سالیان گذشته زیرسازی و احداث شده و متقاضی نداشت واگذار شده و ۲۵ قطعه دیگر نیز به متقاضیان واگذار خواهد شد.

وی با بیان اینکه کارخانه خوراک دام چاهداشی با اختصاص پنج میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به صورت مجدد راه اندازی شده است، اضافه کرد: سه رشته قنات از محل اعتبارات سفر استاندار در شهرستان نیز احیا و مرمت شد.

فرماندار نهبندان افزود: همچنین اعتبار لازم برای تکمیل کتابخانه‌های روستایی بیچند، بندان و چاهداشی اختصاص یافت و نسبت به تکمیل این کتابخانه‌ها اقدام شده است.

بیکی با بیان اینکه بازسازی خطوط و شبکه‌های فرسوده روستایی به طول ۱۰ کیلومتر به صورت کامل اجرایی شده است، اضافه کرد: آبرسانی به ۹ روستای شهرستان از مصوبات سفر استاندار به شهرستان بوده که آبرسانی به ۶ روستا در هفته دولت سال جاری افتتاح شده است.

وی ادامه داد: آبرسانی به سه روستای باقی مانده از جمله آتشکده علیا، آتشکده سفلی و دهو با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.